https://www.eliteprospects.com/player/49585/kristers-gudlevskis
Han hade jag gärna tagit.
https://www.eliteprospects.com/player/49585/kristers-gudlevskis
Han hade jag gärna tagit.
Ganska troligt att högga blir kvar några år till over there så då är nog ignatjev bättre alternativ
MrNebbiolo Har dessutom hört via källor att Lampinen även var tänkt att spela i slutspelet men blev likt många andra senaste tiden sjuk och sedan har Leinonen varit så bra att han fått spela.
Lampinen startade idag, klev ut skadad en bit in i tredje och fick stödja sig på en lagkamrat för att ta sig av isen. Antagligen Leinonen för hela slanten nu resten av slutspelet för Moras del.
Det där med Topias Leinonen väcker massvis av funderingar hos mig. Har bara sett ett par matcher som Mora spelat, så svårt att skaffa mig någon direkt uppfattning.
Hur kommer det sig att han bara spelat 25 matcher i allsvenskan? Hur står han sig i förhållande till Heljanko?
Någon som följt honom närmare som vet?
Jirpo Hur kommer det sig att han bara spelat 25 matcher i allsvenskan?
Verkar ha delat 50/50 med den andra finnen
Jirpo Hur står han sig i förhållande till Heljanko?
Skillnaden är väl att han är ”up and coming” och Heljanko ska vara på toppen i karriären.
Som någon sa, han är 04 och högst draftade målvakten i den årskullen så han är ung och utvecklingsbar och påminner mycket om högga i spelet
LaumannBingo Att han stått 50% av matcherna ser jag som positivt, vet ju att den här Lampinen togs in under säsongen, men har väldigt svårt att tro att Topias var tänkt som förstamålvakt från början.
Känslan när man får upp detta på ett 11 dagar gammalt inlägg
Inlägget:
Sånt här gör att jag tror att Lennström är på G. Stackars @storfiskarn34 kan inte göra nånting som oss vanliga dödliga utan att det ska bli headlines
Det är väl skrivet tidigare men han hade ju passat skitbra här, så länge som han timar sin skadefrånvaro med Fantenbergs (alltså ej skadad samtidigt).
alfie haha tyvärr är det la klart att han stannar i Schweiz
Mranonymous Klart är det inte, inte officiellt iaf. Men nej, det vore ett mirakel om han hamnade här såklart. Var mest en liten gliring till fiskarns auktoritet på bullen då det slog mig vilken puls jag fick när jag såg den oskyldiga, lilla notisen
Haha, jag låg typ två veckor efter i tråden så behövde läsa ikapp lite! Jag gillar Lennström så hade gärna sett honom här, men mer än så har jag inte
storfiskarn34 Joooho du! Säg som det är, visst är han klar?
HNez är lennström klar?
HNez drömma kan man ju göra, men varför skulle han vilja komma till oss?
LHC visar inget större intresse av att behålla Törnqvist enl Aftonbladet.
I samma artikel
Fredrik Karlström på väg mot SHL
Många SHL-klubbar är på jakt efter toppspelare som kan spetsa till lagbygget till kommande säsong. De flesta blickar riktas mot Nordamerika där många skickliga spelare kan bli utan NHL-avtal till kommande säsong.
En spelare som SHL:s sportchefer är intresserad av och har fått på sitt bord är Växjös tidigare guldhjälte, Fredrik Karlström, 27. När Växjö vann guld 2021 svarade han för tio poäng på 14 matcher i en succékedja med Pontus Holmberg och Marcus Sylvegård.
Efter tre säsonger i Dallas organisation blev han i somras trejdad till New York Islanders. Där blev det bara AHL-spel under hösten innan han drabbades av en knäskada och har inte spelat sedan slutet av december.
Totalt hann han med åtta NHL-matcher under sina år i Dallas.
Jocke hade varit en perfekt värvning att bygga på som 1C men då måste vi bli av med Shore.
Samt att vi är nog långt ner i hierarkin där.
Mranonymous Hoppas PJ gör allt han kan, men har oerhört svårt att se att en kille som Karlström ska välja att spela hos oss…