Klubban kan bara hålla med dig. Det ska vara en ära att få dra på sig lejontröjan och allt vad laget står för ska gälla även vara utanför rinken.

Offseason har jag inget emot om de är ute några gånger om året. Det mår dem troligen bra av till och med 😃

alfie Ja sen måste man kanske ha lite fingertoppskänsla. Har man förlorat en match på ett bedrövligt sätt och går ut och sätter sig på ölstugan och dricker bärs ger inte ett superbra signalvärde. Då kan man köpa med sig ett bar Arboga stark hem istället.

Men måste ha balans i alla yrken, men är man elitidrottare så ska man tänka sig för..

Mranonymous Jag tycker man ska vara lite vågad. Kör med Myran som 1:a och Topias Leinonen som 2:a. Kommer bli en riktigt bra målvakt och får med sig sin målvaktstränare. Gör något fräscht. Kör

Myran förtjänar det och med ett bättre försvar framför sig kommer han bli ännu bättre.

Håller med. Precis en sådan värvning man borde göra. Tyvärr tror jag att våra sportchefer är lite för skitnödiga för att våga sig på en sådan lösning. Sätter mina pengar på ett mer etablerat och trött namn. Förmodligen en ganska dyr målvakt som har sina bästa dagar bakom sig.

alfie Tycker man ska få dricka bärs och käka kebab när man vill givet att man sköter sig i övrigt och presterar.

Kanske inte i februari när laget ligger på kvalplats och man precis har förlorat en torsdagkväll. Sedan är det klart att man blir lite hårdare synad när man har floppat och inte riktigt gjort det man ska på isen.

@DragskottsDan @Metallica Därav att jag skrev presterar boldat.

EDIT: och det gäller ju egentligen alla offentliga personer att man får fundera mer över signalvärden man skickar än oss vanliga dödliga. Stötte ju själv på Broc och övriga jänkare ifjol i baren nere i Malmö. Då kändes det bara charmigt och mysigt att de umgicks över ett gäng öl. Men så låg vi också på övre halvan och de hade precis vunnit..

alfie Absolut, det jag menar är mest att en spelare absolut kan prestera men det är ibland fortfarande riktigt dålig timing att springa runt på Ågatan ändå.

Ja, hur jag än vänder och vrider på argumenten ser jag ingen plats för Shore i laget, Säg att man sätter Nybeck med Shore och du kan med säkerhet säga att nybeck blir en misslyckad värvning när Shore förstör hela sin kedja…

Det skulle vara om man satte Shore som 4e-center men har svårt att tro att det skulle få fart på han…

Rattie har ju historiskt varit som bäst när han sitter på utgående kontrakt (i Timrå och andra säsongen hos oss).. Annars åker han mest runt lite fat and happy. Möjligt att Shore också kan vakna till liv med utgående men hans inställning rent allmänt känns inget vidare att bygga ett helt lag kring.

Jonte Myrenberg åker över till Boston för att skriva kontrakt enligt Corren. Förhoppningen är att han blir utlånad till oss nästa säsong.

Frågan är vad det skulle kosta Cluben att bryta med Shore.. Som sagt, för många glidare topp 6 för tillfället. In med en svensk tvåvägsvinge till topp 6(den Elie inte spelar i) och placera Nybeck med rutinerade herrarna Ljungh-Ehn i ’tredje’, känner jag spontant.

Metallica Exakt. Men åt andra hållet kanske vi får en sämre prestation av Elie nästa säsong av samma anledning 🙃

Han var riktigt bra i FBK och han var bättre här året som gått än ifjol. Lökarsäsong från Elie coming up? Slår härmed fast att han blir en av nästa säsongs floppar 🥳

Metallica Rattie har ju historiskt varit som bäst när han sitter på utgående kontrakt (i Timrå och andra säsongen hos oss).. Annars åker han mest runt lite fat and happy. Möjligt att Shore också kan vakna till liv med utgående men hans inställning rent allmänt känns inget vidare att bygga ett helt lag kring.

Precis! Det känns typiskt för lökiga glidarspelare att bli svinbra när deras marknadsvärde för kommande kontraktsförhandlingar helt plötsligt står på spel.

Jirpo jag tror inte det. Av det som skrivits tycker man att Shore inte nått upp till sin fulla kapacitet men också att han fått oförtjänt mycket kritik.

Skrev inte Rattie på för 3 år förra året och har således 2 år kvar?

Mranonymous Jag tycker man ska vara lite vågad. Kör med Myran som 1:a och Topias Leinonen som 2:a. Kommer bli en riktigt bra målvakt och får med sig sin målvaktstränare. Gör något fräscht. Kör

Myran förtjänar det och med ett bättre försvar framför sig kommer han bli ännu bättre.

Ja Myran och Leinonen skulle bli ett ok målvaktspar som jag gärna vill se på plan i höst. Visst både Myran och Leinonen skulle behöva ett bättre försvar framför sig än det vi visade upp majoriteten av säsongen. Fast avslutningen så blev defencen mycket bättre, så fortsätter vi därifrån så kan det bli riktigt bra.

Jag hoppas att man tar stålarna som blir över om man skulle gå med Myran och Leinonen till att signa upp en riktig rejäl back, för det är där vi behöver uppgradera.

HNez Shore kommer bli kvar, det har jag redan accepterat.

Synd att du inte lovade något sjukt om han ändå lämnar. Hade kunnat bli ett sådant där inlägg som åldras mindre bra 😉