Norrena
Hans kollega i Jani Lampinen verkar vara på väg till Skellefteå.
Silly Season - Strategier och spelarutvärderingar
jg Nybeck är inte aggressiv i form av gritt utan mer pick pock med klubban men det kanske var så du menade med aggressiv? Ser honom snarare mer lik Little, går det så går det spelare.
Backe Olsen, den skridskoåkningen kommer kräva två McDavid på vingarna. Om han nu inte spelade med bruten fot i kvällens match :/
Intressant uttalande från Lampinen i XP
-Säsongen har varit grym och jag tycker att jag blivit bättre på små detaljer. Kalle (Malmquist) har haft stor inverkan på mitt spel, han är en grym målvaktscoach. Han har ett bra öga på de saker jag behöver. Jag har haft en bra säsong överlag och måste vara redo om jag ska spela, säger Lampinen.
Professorkalkyl Varmt välkommen till Bullen
- Redigerad
Brukar man inte gå ut med vilka som lämnar ganska fort efter avslutad säsong? Iallafall med dom som har utgående som man inte förlänger med. Känns som att det har dragit ut lite längre detta år.
Dom gick ändå ut med förändringen på ledarstaben väldigt fort.
Inte för att vi har så bråttom med tanke på att vi ska spela om 6 månader men nåt kul ska vi la ha
- Redigerad
Mranonymous Har för mig att det var ett par veckor (3 ish) efter förra säsongen dom gick ut med det… PJ ska väl ha sina kvartssamtal med alla först och prata med deras föräldrar. Shore lär få kvarsittning och rejält med smisk
Edit: 3e april 2024 gick dom ut med den infon, iaf för dom som hade utgående kontrakt. Det var typ bara en vecka efter avslutat spel. Däremot gick vi ju till slutspel då
- Redigerad
DragskottsDan kollade nu, 3 april la man ut vilka som lämnade förra säsongen & sista matchen mot skank lirade man 28 mars så det var bara 6 dagar senare
Skrev samtidigt
Så fruktansvärt tråkigt att sluta spela så tidigt varje år, har abstinens redan.
Någon som vet om Shore är på artist även även nästa år? Känslan är väl att han hade behövt en ordentlig försäsong med laget, om det nu går att få ordning på hans engagemang?
Egentligen är det väl samma sak med Rattie :/
Professorkalkyl han ska vara med från start som jag förstått det.
- Redigerad
Professorkalkyl tror att dom ska komma i början av augusti.
Dock hoppas & håller jag tummarna att man ringer till Migrationsverket och regeringen och utfärdar ett besöksförbud för shore att komma in i landet.
Att man ska vara ute ur landet 6 månader tror jag bara gäller bara innan kontraktet börjar gälla, så alla som skev ett tvåårigt kontrakt förra våren behöver inte vara ute ur landet 6 månader i år också.
- Redigerad
Jag tycker man ska vara lite vågad. Kör med Myran som 1:a och Topias Leinonen som 2:a. Kommer bli en riktigt bra målvakt och får med sig sin målvaktstränare. Gör något fräscht. Kör
Myran förtjänar det och med ett bättre försvar framför sig kommer han bli ännu bättre.
Har oftast med signoffen på kontrakten som tvingar dem vara ute 6månader av skattemässiga skäl.
Klubban goda nyheter i så fall, det finns hopp
Gillade intervjun med PJ på hemsidan, jag uppfattade som han belös det som många av oss säkert också ser. Det behövs mer rivighet i truppen. Spelare som åker skridskor och driver spelet framåt i banan och på så vis får våra underliggande siffror till det bättre. I dagens hockey är det svårt att ha spelare med extrem spets t.ex Rattie som är målskytt men man får inte mycket mer än så. Förr i tiden kunde man “gömma” de spelarna i truppen, nu är alla lag för bra. Spelarna måste helt enkelt ha en stark skridskoåkning och arbetsmoral som givet attribut.
Det är bara kolla topplagen, ytterst få anfallare som är som t.ex Rattie, Little osv.
Med det sagt gillar jag spelartyper som Rattie och Little men de får gärna vara i andra lag.
Ju mer jag tänker på det desto mer säker blir jag på att Shore kommer ryka. Med buller och bong. Det spelar ingen roll om han har ok siffror i den underliggande statistiken eller om han har ”Special Skills” som få andra i laget besitter. En spelare med det kroppsspråket skickar helt fel signaler till övriga i laget, och det är det sista Cluben behöver i dagsläget.
Professorkalkyl hopp vet jag inte. Men hoppas man tar ett rejält snack kring hur man ska bete sig som proffs.
Lhc behöver också fundera kring vad man ska stå för när man har ett lejon på bröstet.
Förr om åren vet jag att ungdomarna fick skriva ett avtal om att inte dricka framtills någon ålder och då fick gå på matcherna. Detta är fritt från huvudet. Men det man kan fundera på är vad det skickar för signaler när stjärnorna kan vara ute och slira.
Jirpo jag hoppas du har rätt och att PJ hittar en lösning