LaumannBingo

Min gissning är att man kanske skiftat fokus till Nybeck efter att det strandat med Hawel.

Är tveksam till Zion, får lite Pasic-vibbar där. Samtidigt har jag sett honom för lite. Om Mårten tycker han är tillräckligt bra är det inte fel.

Billig kille men då måste man ge topp 6. Kan inte spela honom i botten 6.

Strandell är nog inte uträknad, jag tror Kreu, Aronsson och Strandell är med och slåss om två platser och det kommer klarna under säsongen om någon av dessa eller helt nya tar de platserna till nästa säsong.

MrNebbiolo Jag tycker Ljungh visat den här säsongen att han gör nytta i en topp 6 roll. Hans lön kräver nästan att han spelar där också i vårt lag.

Otydligt av mig, menade att Ljungh nog klarar av att centra 3e bättre än vad Bakke gör det, om vi måste välja.

MrNebbiolo Min tanke är på att Bakke får börja som RW kanske.

Blir vi inte lite tunna på centersidan om tanken är att Bakke ska gå på en kant och Russell försvinner?

ananas

Jag är bekväm med

C1: Shore

C2: Ljungh

C3: Ehn

C4 Johnsson

Har du då dessutom Bakke som kan lira center i truppen tycker jag det är bra. En Hawel kan ju också lira center osv. Jag vill väldigt gärna få in Ehn i mitten, tycker han var kanon där i Tre Kronor nu sist också och även förra sässen.

Ehn har vuxit fram som kanske min favorit spelare just nu, någon som vet om han har out klausul till typ Schweiz?

Samt vad tror ni om att få över Westfält från FBK som sitter på utgående, har han potential att ta samma kliv som typ Eklind gjorde förra året i en ny miljö?

MrNebbiolo fin uppställning faktiskt, med reservation för nedåtgående trend på Shore och Ljungh. Men jag håller nog med @Nils här: 6 st som utan problem kan gå som center vore bra. Och eftersom jag inte tror på Hawel så… Men det är kanske inget stort problem att hitta en vinge som också kan gå som center så det löser sig nog.

ananas

Ja precis filade lite på min uppställning och landade i:

X-Shore-Rattie

Kovac-Ljungh-Bakke

Little-Ehn-Nybeck

Lawner-Johnsson-Hoffa

Genborg, X

Om X till första är en riktig spets anser jag det här vara riktigt fint, potential och mer varierad ålder och spelare som vill framåt tillsammans men även äldre rutinerade spelare. Olika typer också. Dessutom borde pengar finns till en riktigt bra X enligt ovan också. Du kan då spela Nybeck högre upp också om han klarar steget upp.

MrNebbiolo

Bort med Little . Han håller verkligen inte längre

Ehn- shore- rattie

Kovacs- ljungh - x

Zion - bakke - lawner

Hoffa - Jonson - x

Sedan lasta lite extra på en ny back

Chad

Tycker det är fel att redan nu avfärda en kille som gjorde 41 p förra sässen och även vad han betyder utanför, ingår i kaptensgruppen dessutom. Sen vill jag verkligen ha Ehn som center hur jag än tänker på det.

Chad Zion - bakke - lawner

Kommer inte vinna en närkamp. Och det är väl ett generellt problem bland de spelarna vi har på kontrakt nästa år.

Gillar Ehn skarpt. Han växer mer och mer för varje säsong, laglojal och sliter. Tycker han påminner om Max Friberg i Frölunda, hans sätt det han gör för laget,som Max är i Frölunda, är Ehn i LHC.

Broc är jag ytterst tveksam. Absolut han betyder mycket för laget i och utanför. Det kan ingen ta ifrån men tycker han tar plats, det händer inget och han kör i cirkel hela tiden. Kommer igång oftast under våren. Det räcker inte.

Känns det inte rätt dumt att värva bakke, låta killen få ett år till i HA och sen när han kommer hit och ska få chansen ska han spela på fel position. Blir lite feltänk för mig måste jag säga

LaumannBingo

Fast min tanke bakom det är att som ytter krävs inte alls lika stort ansvar åt båda håll.

Sen om han klarar att spela center visst men att han ska spela center i en topp 6 roll direkt ser jag som knepigt. Dock envisas Östman med att spela Ehn på kanten så möjligt att han får bli C3.

Jag ser inte bakke som en spelare i botten 6, han behöver spela med offensiva spelare i min bok.

MrNebbiolo Vet att du gärna ser Ehn som center men hade mycket väl kunnat se Ehn Bakke X

Då får bakke chansen som center men med en ansvarsfull Ehn bredvid sig & funkar inte det kan Bakke & Ehn skifta

MrNebbiolo Strandell är nog inte uträknad, jag tror Kreu, Aronsson och Strandell är med och slåss om två platser

Aronsson har Noll speluppfattning/lir i sig. Kreü är bra mycket bättre än Aronsson i spelet med puck. Öhrqvist och Strandell är flera klasser bättre än Aronsson, så jag hoppas att man skippar en förlängning med Aronsson efter säsongen. Han är här för att tacklas mycket och vara en nagel i motståndarna, men har sannerligen inte varit det sedan han värvades hit, inte på det sättet som man trodde han skulle vara (dvs. mer som Rahimi) men han har snarare varit en nallebjörn på isen också.

Nej jag hoppas att det blir Strandell som får stanna. Men någon mer fysisk back hade inte varit fel. Borgman som du var inne på, hade varit jävligt grymt och få in till nästa säsong! 😄

Lejon-Fantasten Men någon mer fysisk back hade inte varit fel.

Det är nödvändigt om både Kreü och Aronsson försvinner. När dessa två kom hit var det ju som svar på en säsong där uppenbart saknat den typen av försvarare.

MrNebbiolo Kan ändå tycka att Ehn gör sig bäst som FW då hans främsta förtjänst ligger i forecheckingen och en center i högre utsträckning ska ligga högt och täcka ytor snarare än att grisa på i sargerna.

ananas Det är nödvändigt om både Kreü och Aronsson försvinner.

Ja det håller jag med om.

ananas När dessa två kom hit var det ju som svar på en säsong där uppenbart saknat den typen av försvarare.

Ja, och Borgman hade inte varit fel så sätt, det är en tacklingskung det, jävlar så fint det hade varit! 😄

Lejon-Fantasten

Här tycker vi olika. För mig är Kreu överlägset sämst i hela truppen i spelet med puck. Aronsson betydligt bättre i min bok.

Kreu är fysisk och när han ligger rätt har han fina förtjänster i det spelet. Dock såg vi hans förmåga med pucken tydligt när Brynäs gör 1-1 för en vecka sedan.