- Redigerad
Kolle42 Vem vet, Nils morsa kanske blir Myrenbergs ersättare
Kolle42 Vem vet, Nils morsa kanske blir Myrenbergs ersättare
Jag kan tänka mig att förflytta Elies lön till Borgman faktiskt. Tänker mig:
Hawel/X-Shore-Rattie
Ehn-Ljungh-Kovac
Little-Bakke-Lawner
Hofbauer-Johnsson-Genborg
Holmertz, X
Fanten-Hulta
Rissanen-Myrenberg
Borgman-Norén
X,X
Här sparar vi in ordentligt med pengar också genom att halvera Littles lön, Bakke halva Russell och Hawel kontra Törna. Genborg också billigare än Bouma. Sen vore drömmen en Elie som dock kostar mindre, en pansarvagn att spela med Shore och Rattie. Hawel är dock spännande och vet att LHC gett bud där men att man inte kunnat komma överens om antal år på kontraktet och där har det strandat.
MrNebbiolo Jag kan tänka mig att förflytta Elies lön till Borgman faktiskt.
Jag tror också vi behöver ta höjd för att Fantenberg inte kommer vara lika dominant som tidigare, och kanske även skadad en del kommande år.
MrNebbiolo Hawel är dock spännande och vet att LHC gett bud där men att man inte kunnat komma överens om antal år på kontraktet och där har det strandat.
Hoppas han är billig för jag tycker det ser otroligt osäkert ut vad gäller hans meriter, och vi har ju aldrig varit klubben där någon FW blommar ut ordentligt.
MrNebbiolo halvera Littles lön
Tror du han blir kvar?
Gällande Fanten är det precis i de banorna jag tänker också, dessutom att jag gillar starka backsidor, oerhört förtjust i hur Frölunda byggt den här säsongen.
Gällande Hawel så är jag helt enig men samtidigt en spännande chansning men vad jag hör har PJ och Mårten erbjudit en topp 6 roll och lön för honom men endast erbjudit ett år. Hawel och agenten vill ha fler år och där har det stannat av. Vad jag hör vill LHC endast ge ett år för att se hur han anpassar sig till nivån men lönen är inte låg dock lägre än våra övriga toppspelare. Betydligt lägre.
Ja men om jag tittar på helheten, vad Little betyder i rummet, hur han sliter för laget, hans plusminus (vet att andra skrattar åt det men inte jag), sen vet jag att han har mer i sig även iår, tror det kommer. Dock slutar det i en prisfråga, får vi Little till halva kostnaden är det för mig en given förlängning med ett år till.
MrNebbiolo Gällande Hawel så är jag helt enig men samtidigt en spännande chansning men vad jag hör har PJ och Mårten erbjudit en topp 6 roll och lön för honom men endast erbjudit ett år. Hawel och agenten vill ha fler år och där har det stannat av. Vad jag hör vill LHC endast ge ett år för att se hur han anpassar sig till nivån men lönen är inte låg dock lägre än våra övriga toppspelare. Betydligt lägre.
Ett år med ganska låg lön tycker jag också att det behöver vara. Det är en chansning och annars kanske man sitter med kontrakt på en spelare man eventuellt vill bli av med framöver. Går han inte med på det tycker jag man får kolla på andra namn.
Såg någon match med Oskarshamn för att titta på honom och han var ganska anonym i sitt spel. Man tror ju att 193 cm ska märkas men det påminde lite om en viss James Wright. Smal och lång. Förlorade ändå ganska många närkamper och var inte direkt någon power forward.
MrNebbiolo vad jag hör har PJ och Mårten erbjudit en topp 6 roll och lön för honom
Nej jag tror inte han är tänkt som powerforward utan mer åt det skickliga hållet. Sett alldeles för lite personligen men litar på Mårtens scouting efter värvningen av Bakke och Hofbauer som förefaller vara kanon.
Jag tror inte det blir Hawel dock för han kommer få fler år på annat håll gissar jag. Förmodligen utomlands. Vi får se.
Min gissning är att vi räknar med att sänka budgeten till nästa år och att sportcheferna därmed måste bli kreativa om man nu vill lasta in en tung värvning på backsidan likt typ Borgman.
MrNebbiolo jo, så är det såklart. Bara ytterst tveksam pga alla misslyckade HA-värvningar genom åren. Får hoppas vindarna har vänt nu när Tony rattar den skutan.
Metallica Man tror ju att 193 cm ska märkas men det påminde lite om en viss James Wright. Smal och lång. Förlorade ändå ganska många närkamper och var inte direkt någon power forward.
12 poäng på 18 matcher i Hockeyallsvenskan imponerar knappast. Att han därtill förlorar en massa närkamper gör honom bara ännu mindre önskvärd. Sådana mellanmjölks-spelare har vi haft för många av genom säsongerna. Så jag är glad och tacksam att Mårtensson/Jakobsson erbjöd honom endast 1 år-och att Liam Hawel inte nöjer sig med det.
MrNebbiolo Nej jag tror inte han är tänkt som powerforward utan mer åt det skickliga hållet. Sett alldeles för lite personligen men litar på Mårtens scouting efter värvningen av Bakke och Hofbauer som förefaller vara kanon
Är det främst spelskicklighet man är ute efter så tycker jag att man ska gå efter någon annan. Hawel är nog för anonym i en sämre liga för att kunna komma hit och göra 30 poäng. Den som orkar kan ju glo lite på Oskarshamn ikväll. Han var inte särskilt involverad i spelet när jag tittade iaf. Håller sig längs sargerna och får några andraass här och där.
MrNebbiolo Min gissning är att vi räknar med att sänka budgeten till nästa år och att sportcheferna därmed måste bli kreativa om man nu vill lasta in en tung värvning på backsidan likt typ Borgman.
Borgman lär nog inte komma hit men jag vill också se att man satsar hårdare på backbesättningen.
Jag tror ändå att en stor fördel är vår närhet till Sthlm gällande Borgman samt att hans tidigare klubb Frölunda sitter duktigt tjockt på kontrakt.
Jag tror Hv kommer gå för Pilut istället. Då är det Örebro kvar som kan lägga Philip Holm-pengarna på Borgman möjligtvis.
Jag är dock oerhört spänd på att få se Bakke hos oss. Jag är inte helt förvånad om den killen lirar i en topp 6 roll hos oss nästa sässe.
Han ser ruskigt fin ut enligt mig.
Hofbauer tycker jag har varit en klockren värvning till den roll han har av Tony. Norén har fått en taskig uppgift med de skador vi haft anser jag.
MrNebbiolo Jag är inte helt förvånad om den killen lirar i en topp 6 roll hos oss nästa sässe.
Det förutsätter jag nästan, annars har jag svårt att se på vilket sätt han ska bidra. Tror Ljungh gör det betydligt bättre i en något svagare 3e kedja som det troligtvis blir nästa år. Det klassiska misstaget är ju att inte våga spela en sån som Bakke i topp6, med konsekvensen att spelaren inte får ut det han kan bland sämre spelare.
Jag tycker Ljungh visat den här säsongen att han gör nytta i en topp 6 roll. Hans lön kräver nästan att han spelar där också i vårt lag.
Min tanke är på att Bakke får börja som RW kanske. Beror lite på hur man vill formera i övrigt. Jag gillar ju Ehn mer som center egentligen. En spännande idé jag har är:
Kovac-Ljungh-Bakke
Tycker den är spännande.
Tror också bakke är bättre i en roll högre upp än gnugg längre ner. Trist att Lawner varit en dunderflopp men samtidigt haft otur med skador. Får ge killen mer tid.
Hawel beskrevs ju i den där artikeln där han ryktades hit som en Sundin light. Den beskrivningen låter ju lockande. En majestätisk spelare som spelar “stort” och med pondus. Den beskrivningen verkar ju inte stämma för fem öre dock om man ska tro er som sett honom. Hans poängproduktion har också stannat av rejält sen ryktet dök upp. Då låg han på en poäng per match.
Gällande Tonys scouting får vi ju se när det gäller Bakke. Vet ju inte än om han kommer prestera här eller kunna anpassa sitt spel till SHL. Norén är väl ingen dunderhit hittills heller även om han är billig och man säkerligen räknade med en ganska lång anpassningsperiod till SHL-tempo. Hofbauer får jag dock ge honom att det är ett fynd, både på isen och som karaktär i omklädningsrummet.
Sen har vi ju Nybeck-ryktet också.. Helt klart verkar det vara en strategi med Tonys intåg att man vill få bättre koll på HA för att kunna fynda där och dra ner lönekostnaderna bakom spetsen.
MrNebbiolo Känns det inte dumt att släppa Strandell? Rätt billig antar jag & har visat sig klara av SHL spel utan problem.
Du räknar bort nybeck? Du tror inte han kommer hit?
Nej tack till Borgman. Det var ju han som tackla sönder Little för några år sedan. En skada som Little fortfarande inte är helt återställd efter enligt honom själv. Nej usch