Det där är HV:s nya förstacenter. Josh Mellonick
Silly Season - Strategier och spelarutvärderingar
- Redigerad
Jag håller med Kjeppkinesen det där är en typisk HV-värvning.
Östman till 2027, får ändå säga helt rätt!
Inte Jakobs dock, där vill jag ha något annat!
- Redigerad
Hade det inte varit en bra säsong nu så hade jag inte velat förlängt Östman. Däremot hoppas jag det tar stopp för Jakobs.
Är inte lika pigg på en förlängning redan nu. Hade velat se oss prestera ett mer hållbart spel först över tid. Med det sagt älskar man såklart Klas.
Hoppas PJ gör rätt här. Tycker gott han kunnat vänta åtminstone en halv säsong till.
alfie Är inte lika pigg på en förlängning redan nu. Hade velat se oss prestera ett mer hållbart spel först över tid. Med det sagt älskar man såklart Klas.
Resonerande likadant för några månader sedan men ärligt talat så tror jag inte det gör någon skillnad. Hit raten på denna förlängning är inte markant högre eller lägre bara för att man avvaktar till december med en förlängning.
Tror att det är helt rätt att fortsätta med Stålhammar, Jakobsson och Östman på sina nyckelpositioner. Det hände någoting väldigt positivt med hela föreningen förra året som man förhoppningsvis kan fortsätta att bygga vidare på.
- Redigerad
Underbara nyheter! Vi kan inte önska oss en bättre ambassadör än Östman. Visst att det svajar bakåt lite emellanåt, men den anfallshockeyn vi presterar är allt som oftast en fröjd för ögat. Att dessutom spelare uttrycker att de vill spela under Östman är bland den viktigaste egenskapen hos en tränare, framförallt när vi ska rekrytera spelare. Det är inte alla som besitter den egenskapen. (Ja, jag kollar på dig Eriksson i Örebro)
Vi har suktat efter kontinuitet på ledarpositionerna i föreningen i många år, och nu äntligen har vi ett jävla guldgäng på samtliga positioner under flera år framöver.
EDIT: Höll dock på att skita på mig när jag såg att Lukke hade uppdaterat “bekräftade värvningar”. Jag ska berätta för er att det var många tankar som hann flyga i huvudet innan jag vågade scrolla ner till senaste inlägget.
Jag anser att förläggningen är klockren. Nu har Östman tryggheten, och känner att han är fortsatt med på resan, då är det lättare att hålla uppe motivationen!
Tänk att vi på några få år har gått från Nocco, Emvall/Pajen, Bert Hitler till Superstålis, PJ/Mårtensson och Östman. Det är så man får nypa sig själv i armen.
Ändå en förlängning som vittnar om att föreningen mår bra och tror på det man gör…
Tycker det känns helt rätt med Östman. Min käpphäst är fortfarande Jakobs.. Tänk er Niklas Hävelid istället för honom!!
Helt inne på samma spår! När Mattias drar nästa sommar ersätter Niclas Hävelid Jakobs i staben!
- Redigerad
MrNebbiolo När Mattias drar nästa sommar ersätter Niclas Hävelid Jakobs i staben!
Fasen så underbart! har du hört det genom din källa, Nebban?
- Redigerad
Nej det var min egen önsketanke precis som tidigare talare där.
Bra förlängning för spelarna verkar gilla och tro på honom då gör jag det med. Kan dock tycka det är mycket ‘go dag yxskaft’ svar i intervjuer typ - Vad fan menade Östman där’, var det ett skämt eller allvar ? Nåja viktigast att gruppen i omklädningsrum o på isen tror på honom som sagt. Men bekväm i intervjuer verkar han inte vara…… Framåt, uppåt !!!