Hotspurs

Jag har förstått att många stör sig lite på svar i media av Östman. Jag gillar hans sätt och tycker att han sköter media bra numera. Hans första säsong var den biten inte alls bra. Tycker man får många fina skratt i intervjuer inför matcher och att han försöker vara nyanserad vilket han ska vara. Det är inte helt värdelöst efter en förlust eller sm-guld efter en seger utan han håller jämn och lugn nivå där.

Tror det är viktigt för gruppen också att man håller gruppen på banan genom att inte sväva iväg när det går kanon och inte börja få panik när det går lite mot.

Hör lösa rykten om att tidigare nämnde Tanner Kero väljer mellan oss och Kommunen. Vet inte vad jag tycker om det OM det stämmer. Vet noll och inget om honom men bara genom att spana in hans EP-profil så känns han inte som en spelare jag slår bakåtvolter av glädje av precis, eller vad tycker ni? I vilket fall som helst känns han ju definitivt inte som en 300k-spelare.

Edit
    Eller jag vet inte. 0,68ppg i AHL över 402 matcher och 0,26ppg i NHL över 134 matcher är ju inte uselt. Ändå en kille som om en månad fyller 32 och torde ha sin bästa tid bakom sig.

Lukkinen Hör lösa rykten om att tidigare nämnde Tanner Kero väljer mellan oss och Kommunen.

Från samma källa som sa att Smejkal va klar? Rykten från skamvrån… 😉

alfie Haha, detta är faktiskt från en helt annan källa, en som är väldigt djupt insyltad i Könjöping.

• ... svarade på detta.

Så fort HockeyNews nämnde Tanner Kero och LHC i samma mening så blev man lite orolig. Känns som en klassisk Cluben-värvning sent på sommaren.. Gibbons, Matteau, Leier osv.

10% chans att det blir en ny Gordon. 90% chans för tokflopp? 🫠

MrNebbiolo Jag har förstått att många stör sig lite på svar i media av Östman

Jag stör mig på att folk bryr sig om var spelare/ledare säger till media. Det finns näst intill ingen information i dessa intervjuver då den komplexa sporten hockey inte går att förklara för en journalist på så kort tid och då blir det floskler. Dessutom vill journalisterna inte ha riktig information utan de är oftast bara ute efter att spelaren/ledaren ska beskriva sina känslor (inför t.ex. en match), vilket är synnerligen ointressant.

Känns väll som en given spelare i vår trupp ! 32 bast till hösten . Sina bästa år bakom sig . Bara hugga pj . Snittåldern på våran top 6 inför shl start i sådanafall kommer vara = 31,8 år !

Efter jul kommer snittåldern på top 6 vara 33 år. ….. Lite orolig för framtiden . Att vi sitter med tunga kontrakt på spelare som inte kan leva upp till dem .

MrNebbiolo Jodå man får väl ta svaren för det dom är lite mittemellan inte sällan med en skämtsam ton, och ganska korthuggna svar. Ingen fara, bättre än en tjurig Rönnberg.

TheDude Visst är det så, men samtidigt finns det lysande undantag på både spelare o ledare som är ärliga och gör klockrena analyser, vilket är intressant att lyssna på, t.ex F.d spelaren Jocke Eriksson, Markus Ljungh o inte sällan Jonas Junland. Som ledare ingår även rollen som förmedlare av information sen är det svårt och störigt naturligtvis att få en mikrofon uppkörd under näsan direkt efter match, men att ducka för frågor o blänga in i kameran blir sällan bra detta ingår även lite i rollen som både spelare o ledare. Obekvämt för många ja men alla kan öva på det.

Hotspurs

Klas Östman hatar att prata med media. Den har han sagt själv. Men han har insett att han måste så i centrum som huvudtränare. Helst skulle han vilja stå i skuggan bakom någon annan i media

Kallzon Förstår det men då kanske han skulle fortsatt som 2a tränare istället. Alla jobb har sina för och nackdelar.

Hotspurs Vi testade ju Klas Östmans motsatta person i Bert, och ja… Vi alla vet hur det gick resultatmässigt, sen bör det tilläggas att Bert troligen var anledningen till att två unga spelare, som sitter med utgående kontrakt i NA, troligen inte hamnar i Linköping igen… Jag tror verkligen inte på denna tanken att en tränare (eller chefer i övrigt) är bättre om de är gestapo, snarare tvärt om. En ledare som samtliga i laget tycker om, som ändå har lagets respekt, är en bra ledare.

Till inget annat, herregud vad tråkigt denna silly varit sedan mitten av Maj. Inte ens ett rykte… Nåväl, vad gör Stefan Mattååå nästa säsong?

Jag skulle gärna se en ny Lee Goran. En skicklig skytt so inte väjer för att låta de som förtjänar det smaka näve. Jag har dock noll koll på vilka eventuella kandidater som har de egenskaperna.

HNez Håller helt med, men det behöver inte vara ett motsatsförhållande att hyfsat kunna kommunicera OCH att vara en omtyckt och duktig tränare.

Hotspurs Håller helt med, men det behöver inte vara ett motsatsförhållande att hyfsat kunna kommunicera OCH att vara en omtyckt och duktig tränare.

Östman är en gubbe helt i min smak, älskar hur han för sig i intervjuer och älskar hans humor. Tycker han är utomordentligt duktig på att kommunicera. Tror snarare det handlar om att han inte är din typ kanske?