Kolarik42 Magkänslan säger det blir nån av dom Austin Wagner eller Waltteri Merelä två spelar typer som PJ vill ha
Kolarik42 MrNebbiolo Samma här om Merelä tror han skulle vara en klockren värvning + spelat med Christian i tappara och vunnit ligan så dom vet ju vad som gäller och krävs för att vinna
Mcnugget Tror säkert det blir Wagner. Bergsten måste fått veta det nånstans. Konstigt är dock att ingen annan har hört något. Men det drar verkligen ut på tiden. Jag hoppas man smäller in en 💣 någon man inte ens tänkt på. Som när vi värvade Elie
DragskottsDan Kolarik42 Han hade ju varit kanon, känns som att han presterat för bra i AHL för att inte få fortsatt kontrakt…
Metallica DragskottsDan Tror också det. Dessutom bara 25 år. Så det finns säkert lag i NHL som erbjuder honom kontrakt. 37 poäng (18 mål) i AHL är inte kattskit. Jämför med Smejkal som enligt agenten väntar på nytt NHL-kontrakt efter 21 poäng (9 mål) där han även blev nollad hela slutspelet.. 😅
LaumannBingo Känner mig mer och mer osäker på smejkal. Från att han verkligen var ett drömnamn för mig och kändes klockren till det det känns som mer riskabelt än bra….
Metallica Om man leker med tanken att Jakobsson är inställd på att hitta en spelare ungefär som Smejkal och Wagner.. Dvs lite starkare spelare med bra storlek. Då kanske det ploppar upp några fler namn kopplade till resan under VM i Tjeckien? https://www.eliteprospects.com/player/272381/milos-kelemen Tänker att en sådan spelare kanske är av intresse. Har ingen aning om ifall han är nära ett nytt NHL-kontrakt, annars bör han väl blicka mot Europa ganska snart.
Mcnugget Metallica eller ⬇️ som har koppling hit https://www.eliteprospects.com/player/249755/pavol-regenda
Metallica Mcnugget Han verkar ha spelat med bland annat Kreü och Jesper Myrenberg i J20. De får väl dra iväg ett SMS. 😉 Här är Kelemen när han driver in mot kassen och enkelt styr in vinstmålet mot USA:
HNEZLXRD Kanske lite OT, men jävla fan att vi skulle få Brynäs i första matchen. Jag tror att Brynäs kommer få det tufft nästa säsong, tror inte att de hamnar på kval, men skulle säga typ 10-12, dock är jag HELT övertygad om att de kommer att göra en riktigt stark inledning. Där de kammar flera vinster första 4-5 matcherna, för att sedan åka på ett gäng förluster. Liksom det här “det är nytt och häftigt”-känslan. Känns som uppgjort för att vi ska inleda med en torsk.
Slottsvakten HNEZLXRD Det hör ju till att nykonmingarna kör spurten första 20 matcherna, för att sen dippa. Bli inte förvånad om de ligger topp 3 till Lucia ungefär.
Stople in Mcnugget Vi får skicka in några ifrån damlaget, tycker jag. Då kommer matchstraffen dugga tätt. Dessa hustrumisshandlare kommer inte kunna hålla sig lugna😁
Nils Lejon-Fantasten Man kan ju hoppas 🥳 Oh ja hoppet är det sista som vi tappar när vi vet hur jävla duktig vår eminenta sportchef är.