Leon Bristedt: ”Det är för att jag ska vara i Rögle” (aftonbladet.se)
Någon som kan dela?
Leon Bristedt: ”Det är för att jag ska vara i Rögle” (aftonbladet.se)
Någon som kan dela?
Det hör ju till att nykonmingarna kör spurten första 20 matcherna, för att sen dippa. Bli inte förvånad om de ligger topp 3 till Lucia ungefär.
Solid Skummade bara igenom, står inte direkt något super spännande. Lite om att de trivdes bra på många sätt i Schweiz, mindre bra på andra plan. Sen är det lite om att han verkligen vill vinna SM-guld med Rögle. Känns som det hade varit exakt samma intervju om han hade hamnat här, fast “Vill verkligen vinna med Linköping”.
Känns väl förövrigt som att Wanger-ryktet stannade i ett rykte? Annars hade man väl hört mer om det by now, känns lite betryggande.
HNez Känns väl förövrigt som att Wanger-ryktet stannade i ett rykte?
Vet inte om jag ens skulle klassat det som ett rykte, med tanke på att Bergsten hänvisade “Austin Wagner-ryktet” på spekulationer. Sedan började det spekuleras hej vilt här, om honom, efter Bergstens artikel om Wagner.
Edit, från Bergstens artikel om Austin Wagner:
“LHC är som bekant på jakt efter en sista forwardsförstärkning med Jakub Vrana (kvar i NHL?), Leon Bristedt (klar för Rögle) och Jiri Smejkal som tre namn som har nämnts. Nu spekuleras det på diverse håll om NHL-meriterade Austin Wagner som lämnar Oskarshamn efter degraderingen till allsvenskan.”
Så summan av kardemumman är:
Att det aldrig var något rykte, utan högst troligen några okända LHC-supportrar som spekulerat om A.Wagner-som Bergsten snappat upp, skrev en artikel om Wagner-och då blossade det upp här-och började spekuleras.
Lejon-Fantasten Huruvida det var ett rykte, spekulation eller Bergstens kusins lillebror som kastade ut ett namn i luften, är för mig helt irrelevant. Min tes kvarstår. Det stannade nog troligen vid ett rykte, spekulation eller Bergstens kusins lillebror som kastade ut ett namn i luften.
HNez Nog var det Bergsten som spred detta rykte från början och ingen spekulation från olika håll. Hellre Wagner än random AHL spelare som aldrig har spelat på stor rink: Men om PJ kan hitta en bra Finne, Tjeck eller Canadensare så skulle det vara optimalt, men kan vi inte få någon sådan så får min del Wagner duga.
@Sillen Kan du bekräfta om uppgifterna-/“ryktet” om Austin Wagner har någon substans?
Den där sista forwardsvärvningen tar verkligen tid
Det skulle vara så jävla härligt med ett konkret rykte nu
Det har varit förvånansvärt bra tryck på forat hela våren jämfört med tidigare år, men nu känns det som att folk väntar på semester…
För min del sitter jag mest och väntar på något konkret som @Lejon-Fantasten skrev så man kan börja analysera truppen inför kommande säsong. Dom håller verkligen locket på om vilka som är aktuella!
Och efter att denna värvning är klar så kommer man ju såklart i smyg sitta och hoppas på att Vrana kommer presenteras i juli/agusti, bara tanken ger mig myspenis.
Om det stod mellan dessa tre alternativ, vilket hade ni föredragit? Wagner, Camper eller en helt okänd AHL-spelare som aldrig har spelat i Europa.
Metallica Wagner skulle jag säga
Ja, givet hur trögt det är på marknaden så kanske inte Wagner är ett dumt alternativ. Men jag tycker nästan att en tokchansning från AHL är det allra sämsta alternativet.. Orkar inte med ännu ett kötthuvud utan spelsinne som gör 4 poäng på 30 matcher innan kontraktet rivs. Viktig värvning detta.
Troligtvis får väl Ondrej Kase ett NHL-anbud men annars vore det ju en riktig bra värvning. Man kan ju ändå ge han ett saftigt kontraktsförslag att ta ställning till som ett alternativ om det inte blir något med NHL.
https://www.eliteprospects.com/player/57050/peter-quenneville
Ska vi va lite roliga och ta en av quenneville bröderna från storhammar.
” skojar bara ”