Barry_Carlisle Ah, trodde “23/24” högst upp var sista året på kontraktet. My bad.
Silly Season - Strategier och spelarutvärderingar
Vilka andra lag i SHL söker målvakt? Brynäs, HV, Frölunda?
Högberg är värd detta precis som ni skriver, inget snack om saken! Undra vilken klubb som tar in honom?
Det här frigör ett uttrymme för oss och säkert kan man tänka om man ska kanske lasta på ytterliggare en back, en välbetald uttalad första målvakt eller satsa på en målvakt som Myrenberg kan tävla med?
Hur som helst skulle jag gå på ett säkert kort, förutom Högberg har vi varit riktigt dåliga när det gäller målvakter de senaste åren och chansat bort oss rejält. Om det ska vara någon som ska tävla med Myrenberg så ta en målvakt som vi vet är på samma nivå, testad i SHL eller så tar vi en etablerad som tar första spaden från start
Ett säkert kort för mig är en målvakt som spelat och presterat i SHL
Barry_Carlisle stämmer bra, Frölunda är mindre konkurrens i och med att de söker en keeper bakom Lasse. Annars är det vi, Brynäs och hv71 som söker en etta
East då är det inte mördande konkurrens ändå.
Vill att vi gör som Örkle gjorde när de tog in Rifalk från OJK eller som TIK när de tog JJ från oss. HItta rätt kille i rätt ålder till rätt peng. Som sagt, Högga går inte att ersätta på ett säkert sätt och risken är att vi kastar bort en kvarts mille i månaden på en snubbe som kommer fel in i föreningen. Värva smart och lägg mellanskillnaden på annat.
https://www.eliteprospects.com/player/16434/frans-tuohimaa
Kanske går för honom och myrenberg
Hur ser det ut för han Ollas?
Lukkinen Ja, målvakter som presterar jämnt över tid i SHL är inte lätta att hitta. Alsenfelt, Armalis, Enroth är några exempel som varit både fantomer och klappkassa.
Jag är spontant nästan lite inne på att hitta en ”Jakob Johansson”-typ som Myren kan fightas med så de kan sporra varann. Att lasta 300k på ett toppnamn hade varit nojigt..
Mcnugget Det hade jag nog köpt faktiskt!
Lukkinen Värva smart och lägg mellanskillnaden på annat.
Att värva en förstamålvakt är att värva smart. Ju mer du betalar för en målvakt desto större chans att han är bra.
Är säkert ett namn man tittar på, men hoppas inte.
- Redigerad
Är denna https://www.eliteprospects.com/player/13297/magnus-hellberg helt orimlig? Jag såg att Brynäs försöker gå på han men deras spelarbudget lär ju spricka som fan om dom vill ha hem Oskar Lindblom och Djoos?
Edit: juste, han är ju 33 så det är ju bojkott direkt
Värva en finsk målvakt. De är billiga och bra.
Lukkinen Dom gör det nu, men hans tidigare 2 säsonger så var han bland de bättre i SHL och spelade i Tre Kronor.
Det är samma som det var för oss med Jonas Gustavsson, han var färdig i NHL och ambitionerna var därefter. Gick till de som betalade mest, där och då betalade vi tex mer än Örebro som också var intresserade. Det kan funka för oss igen med en äldre målvakt från NHL men i ärlighetens namn så gnällde vi ändå jäkligt mycket på Monstret också.
Ta en målvakt som varit i SHL och är i en bra ålder, vi borde ha pengar för det