Mcnugget Har hört runt 250k

Okej. Borde vara några tusenlappar mer efter hans förlängning. Har svårt att se att lagets viktigaste spelare skulle ha under 270k.

Målvakten vi tar in måste vara minst 190cm. Jag står inte ut med korta målvakter. Absolut värsta jag vet.

Några namn från AHL.

https://www.eliteprospects.com/player/495890/joel-blomqvist Vore riktigt fint, dock tyvärr alldeles för ung (22) för att komma till SHL, snarare närmre NHL.

https://www.eliteprospects.com/player/402949/dennis-hildeby Gjort det bra och stått mycket senaste säsongen i AHL. Dock svårt att se att han redan kommer tillbaka till SHL.

https://www.eliteprospects.com/player/394724/jesper-wallstedt Samma som ovan.

https://www.eliteprospects.com/player/13297/magnus-hellberg Troligare namn. Dock lite till åren, samt att vi inte lär vara ensamma med att hugga på honom.

Jaha och där sjönk allt… besviken…

Metallica Inga imponerande siffror senaste säsongerna.

Bara stått 16 matcher förra säsongen

Är det pågrund av att han verkligen är en förstamålvakt eller är det emotionellt att man vill ha tillbaka honom?

Det är fan inte sant…

Trodde verkligen inte att NHL skulle nappa.

För det första - Grattis Högga! Är det nån spelare som är värd det så är det du ❤️ kan inte tänka mig nåt annat än att han, efter att ha förlängt kontraktet här och skrivit bort klausuler, plötsligt fått ett envägskontrakt på bordet. Det innebär minst tredubbel lön och en klubb som verkligen tror på honom. Ur den aspekten är jag riktigt glad för Höggas skull!

Med det sagt, pissfredag! Hela vårt spel och vår framgång förra året byggde på att ha en riktig jävla fantom längst bak. Nu behöver man tänka om. Svårt att hitta ”säkra kort” när det handlar om målvakter. Välmeriterade keepers har floppat i SHL förr. Kolla bara på Olkinuora, Langhamer, Ortio etc. Inte givet att ett stort, dyrt namn blir bra. Det känns läskigt…

Något som ändå tröstar lite är att vi spelade säsongens bästa försvarsspel mot Skank när Högga var borta. Kanske behövs en mänsklig målvakt för att försvaret ska skärpa till sig…

All in på Hellberg.

East

Kan inte säga att jag följt dem särskilt noga men jag imponerades av Hellberg i landslaget och hans stats onekligen ser bättre ut på EP.

HNez Ersättare måste hittas, Myrenberg är än inte redo att axla första spaden en hel säsong.

Tänker likadant. Man behöver hitta en ny förstamålvakt och det är nog planen. Myrenberg är inte en förstamålvakt ännu.. Det är alldeles för stor gambling att sikta in sig på en sådan budgetlösning.

Däremot tror jag att detta potentiellt öppnar upp för en sundare konkurrens bland målvakterna. Istället för att Myrenberg står 12 av 52 matcher kanske det blir 20?

Vi bör försöka att signa Källgren eller försöka sno Jakob Johansson från Timrå, det skulle vara trevligt med en målvakt som har Linköping anknytning. Sedan får väl Myrenberg stå flera matcher denna nya säsong så at han kan ta ett kliv upp.

Lukkinen Sitter o funderar lite i samma banor, Hittar man inte en keeper i nivå med högga kan man köra en 2-målvaktsmatch och se vem som får genombrott, därtill lägga överskott/mellanskillnaden på ytterligare en stabil back för 150K+ för att stabilisera försvaret ytterligare typ Ginning…

Kan bara gratulera Högberg!

Du är värd allt och mycket mer, men fy fan vad ont det gör att du lämnar.

Jag tycker med Högberg i mål så har vi ju släppt till mer chanser bakåt men också gjort mycket framåt, som att backarna vågat gå mer offensivt och släppa till mer bakåt för det vet att Högberg står. Med Myrenberg så har defensiv sett bättre ut typ som mot Skellefteå i kvarten… men då tappar vi ju offensivt.

Ah fy f… vilken skitfredag!

Jag unnar Högga allt gott…

Men fan om det inte lämnar lite beska i munnen med påskrift inför fans med borttagande av out klausuler för att sen bli i första slutspelet på år bli sjuk (inte hans fel alls).

Blev liksom lite pyspunka av allt. :/

jg Ja det går helt enkelt inte att hitta en värdig ersättare till Högga. Man får tänka i andra banor.

• jg svarade på detta.