Vi måste rimligtvis utgå ifrån att de kontrakt vi har ska hedras. Då spelar om inget oväntat sker Högberg och Ignatjew här. Vill Ignatjew själv bort och Cluben tror att man kan använda pengarna bättre så är det så klart en annan sak men det är ju knappast strategi för Cluben att bara skeppa honom. På samma sätt måste vi ju räkna med att Bernhardt är kvar, särskilt som han inte direkt lär ha mängder med alternativ likt här och inte lär hamna på läktaren nästa säsong oavsett. De skadade spelarna är ju något annat så klart, förhoppningvis kan vi åtminstone få besked om ifall de spelar eller Inte alls snarare än att det är osäkert med eventuellt spel som förutsättning under hela sommaren.
Det känns mer och mer som att vi behöver vara redo på ett tight lagbygge när extrapengar försvinner, Karlas kontrakt går upp i kostnad och Högga sannolikt kommer hem. Den uppmärksamme ser att jag uttrycker mig lite annorlunda nu, men jag har nog varit lite väl naiv innan.
Antagligen så behöver man gå med Bakke, Karlström, Ljungh och Ehn/OJ/ny fjärde som centrar. Fanten/ny, Lennström, Kokkonen, Bernhardt, som ledande backar med Martin och ytterligare en som back 5-6.