Metallica
Vill börja med att säga att min kritik är inte riktad mot dig eller mot någon annan skribent här inne.
Men.. Vad är alternativet istället för Musse? Vi har sparkat runt 12 tränare sedan säsongen 18/19.
Dan Tangnes lämnade för NL inför 17/18, Klas Östman fick kicken efter 3 säsonger och Ante Karlsson fick inte förlängt. Så som jag ser det, så har Jakobsson satt oss i en väldigt svår sits med att ständigt byta tränare, dessförinnan gjorde Pajen likadant. Vilket inte håller om vi ska kunna få hit en etablerad och kompetent huvudtränare som visat upp sig på stora arenan (i de högsta hockeyligorma).
Vill vi skapa ett spelsystem över tid så kan vi inte hatta mellan olika tränare för jämnan, ska vi byta huvudtränare så ska det vara en väldigt bra sådan, som visat sig vara en taktiker, en matchcoach, gärna en energifylld sådan, men som väljer sina strider med spelarna vid rätt tillfällen, som har erfarenheten, som står på sig mot laget oavsett vad, som gjuter mod i laget, ett säkert kort. Finns det någon sådan huvudtränare som kommer vara ledig till nästa säsong? Vem vill hit efter alla sparkade tränare genom åren? Vem vill anta utmaningen om att göra oss till ett etablerat topplag över tid?
Ante Karlsson skulle kunna gå och höra med, men är han sugen på att återvända till oss? Han hjälpte oss att säkra SHL-kontraktet för att sedan få kicken, tvek på att han skulle återvända just av den anledningen.
Nae jag är less på all röra i Cluben, less på att det lag som byggdes upp på början av 2000-talet blivit något helt annat, något som inte står att känna igen. Vet inte hur få säsonger man orkar engagera sig mer, det känns uppgivet, jag är i dagsläget i sorg för vart vårt älskade lag varit och befinner sig, då det varit identitetslöst och ont om ett fungerande och effektivt spelsystem för länge nu, över tid, i nästan 10 år, (7 av 8 år).
Tack för jag fick skriva av mig.