Som många är man rätt trött på detta och detta är hur jag ser på det , ingen expert men detta är mina tankar. Själv lirat från Björnligan upp till J16, och det är fan hemskt att se hur det blivit. Förr var vi en toppklubb där många precis som jag såg upp till cluben och det fanns alltid en liten dröm att ”tänk” om man fick spela i Cloetta en dag , då fanns det vinnarkultur i väggarna – idag är den borta. Nedgången är fan tragisk. Svackor drabbar alla lag, men vi fortsätter år efter år. Sen är denna upplaga en av dem tyngre att se… Alla i laget spelar inte för märket på bröstet det är tydligt . Vi har fan alla förutsättningar , ekonomi, fin arena och fantastiska supportrar allt för att vara ett topplag, men lagbygget är ett misslyckande. Miljoner kastas i sjön på fina namn och spretiga personligheter. Jag ser “primadonnor” som glider runt utan att bänkas, samtidigt som det saknas en redig stomme och några som driver laget.
PJ har gjort sitt och bör lämna sin post snarast. Om inget drastiskt händer typ nu , väntar kval. Inget mot tränartrion som personer, men jag tror inte dem reder ut detta , utan en förändring på tränarsidan är ett måste, och ingen vill ha en oerfaren trio i ett kval. Hade vi inte haft “Igge” i målet och någon mer back borta , så hade vi redan parkerat under strecket. Jag kommer alltid att stötta cluben, oavsett om det blir SHL eller HA, men den här jäkla dräneringen av vår fina förening är fan sorglig.
Dax att göra något och inte snacka om allt tävlande , gör du inte jobbet då är det bänk eller tack och hej, spelarna får titta sig i spegeln och är fan på tiden nu att det händer något i båset.