Kjeppkinesen

Tack Kjeppis och övriga ❤️, får se lite var livet tar mig i sommar, är jävligt trött på tänket gällande sista värvningen, tycker vi är duktigt snett ute med laget. Tar en paus för att inte sprida negativa saker mer. @Nils är tillbaka och kan istället hålla oss hoppfulla ❤️

Kom precis hem från radioskugga, TACKA FAN att vi “missade” Kero. Hade lagt in mig själv på akut-psyk om vi värvade honom.

MrNebbiolo

Tycker det är sunt att vara kritisk. Allas åsikter bör få vädras.

Hör du nåt ytterligare så får du gärna komma med inspel. Annars får du ha en trevlig sommar. 💘

Skanefrippe I min bedömning så är inte en målvakt med i den matematiken. Målvakten går sin egen väg och är inte med i grupperingar.

Bra poäng faktiskt. Vi skulle eventuellt få plats med en finne till. Då har vi en finne i varje lagdel. Men sen är det fanemej bra!

Renegade_swe Lantosi har inget kontrakt.. är de något att ha?

Han känns inte som den där spetsen vi behöver, men han är ändå bra så jag tar hellre in honom igen än att vi riskerar få en ny Matteau/Palmu.

Spelaren lär la behöva presenteras senast om ca två veckor om den ska hinna till återsamlingen 1 augusti.

Vad tror vi?

Jag tror på korttidskontrakt på en spelare.

Sen Wagner i oktober 👍

exile82 Hmm, Broc Little?

LaumannBingo Ryan Lasch, Bud Holloway bland annat🙂

Jaja, klubbikoner ja. Men inte random medelmåttor. Fakta undanbedes framöver som svar på undertecknads utspel.

Vad gör Niko Ojamäki?

Metallica Hoppas på ett namn den här veckan! Det är psykisk tortyr att inte få veta vem det blir.

Kommer inte bli nåt. Vi kommer få värva i vinter istället.

Kjeppkinesen Men så bra då är det precis som vanligt då, då behöver vi inte vara oroliga.

Jag är försiktigt positiv. Det offensiva spelet vi hade förra säsongen känns som en bra grund att stå på. Det var inte individuella prestationer som byggde den offensiven, utan ett väl inarbetat kollektivt system som alla köpte in sig på. Spelaromsättningen har inte varit så stor, vilket gör att jag tror att vi fortsatt kommer vara framgångsrika i den offensiva delen av rinken.

Det viktiga blir ju att klara av att hitta ett försvarsspel så att vi kan vinna även matcher där vi inte kommer till rätta offensivt. Vi måste kunna gneta oss till en poäng i Delfinen utan att det är ”årets rån”. Bara spela lite tråkig hockey och stänga ner det mesta som motståndarna kastar på oss (”en händelsefattig match”). Och för det syftet är ju Rissanen (och även Norén vad jag förstår) helt rätt spelare in. JP och Nyberg spelade stundtals rätt bra, men det var ju mestadels offensiva prestationer, sällan defensivt starka insatser. Därför tror jag att förutsättningarna för ett gott resultat förbättrats inför årets säsong, men det återstår såklart att göra jobbet.

ananas

Jag är orolig för främst två saker: Heljankos målvaktsspel och att vi åker på en baksmälla och blivit “fat and happy” efter förra årets succé.

Sista värvningen känns också oerhört viktig. Men jag tror vi överskattar den spelarens impact när vi hävdar att säsongen hänger på den spelarens kvaliteter. Men det vore såklart väldigt bra om vi kunde få träff på honom.

ananas Och för det syftet är ju Rissanen (och även Norén vad jag förstår) helt rätt

I teorin, ja. Vi ska dock inte glömma att Nyberg och JP gjort 300+ resp 400+ matcher i SHL. Norén har en enda (skadefylld) säsong i HA(!) och några matcher på Örebros bänk som junior. Att räkna med att han ska kliva in och bidra kontinuerligt i SHL redan år 1 anser jag är naivt.