Silly Season - Strategier och spelarutvärderingar
Var jag hör är Kero noll aktuell, får vi se vem av oss som kör skamvrån.
- Redigerad
Hotspurs Vi testade ju Klas Östmans motsatta person i Bert, och ja… Vi alla vet hur det gick resultatmässigt, sen bör det tilläggas att Bert troligen var anledningen till att två unga spelare, som sitter med utgående kontrakt i NA, troligen inte hamnar i Linköping igen… Jag tror verkligen inte på denna tanken att en tränare (eller chefer i övrigt) är bättre om de är gestapo, snarare tvärt om. En ledare som samtliga i laget tycker om, som ändå har lagets respekt, är en bra ledare.
Till inget annat, herregud vad tråkigt denna silly varit sedan mitten av Maj. Inte ens ett rykte… Nåväl, vad gör Stefan Mattååå nästa säsong?
Jag skulle gärna se en ny Lee Goran. En skicklig skytt so inte väjer för att låta de som förtjänar det smaka näve. Jag har dock noll koll på vilka eventuella kandidater som har de egenskaperna.
- Redigerad
Hotspurs Håller helt med, men det behöver inte vara ett motsatsförhållande att hyfsat kunna kommunicera OCH att vara en omtyckt och duktig tränare.
Östman är en gubbe helt i min smak, älskar hur han för sig i intervjuer och älskar hans humor. Tycker han är utomordentligt duktig på att kommunicera. Tror snarare det handlar om att han inte är din typ kanske?
Hotspurs
Östman är skicklig i sin kommunikation, något som han fått beröm för av spelare genom åren, därtill så är han skicklig på att se till individen, och individens utveckling.
Gud instämmer helt och saknar just den typen som kan göra poäng men samtidigt en tuff jävel som man inte vill direkt käfta emot
Kjeppkinesen Jag gillar honom som tränare, men intervjuerna där ger han ibland otydliga märkliga svar är bara det annars en skön snubbe.
- Redigerad
Lejon-Fantasten Nej det tror jag säkert då han ju har med sig gruppen och övriga, men kommunikationen utåt mot media där kan han bli bättre, men annars en bra tränare, skön snubbe o rätt för oss. Resultaten får tala
- Redigerad
MrNebbiolo Hoppas att det stämmer. Man vill ju inte få in en ny James Wright i truppen. Hoppas att man lyckas få in en spelare i stil med Joona Luoto eller Miloš Kelemen. Yngre lirare med erfarenhet från spel i Europa. Förmodligen svårare att locka hit den typen av spets men vi har helt enkelt för dålig hit rate på helt okända nordamerikanska spelare.
Ja att PJ förlänger med Klas i två år till hade man ju på känn. Jag må säga att det kanske är den viktigaste förlängningen vi gör denna säsong. Fast jag väntar fortfarande på en förlängning på Russell, där behöver vi peta in två år till.
Det var skönt att läsa vad Östman hade skrivit om sim förlängning. Han är riktigt ödmjuk och förväntade sig inte att vara kvar i LHC i sex år, där har folk lite att lära sig hur man beter sig i verkligheten. Man ska aldrig ta allt för givet, mycket kan hända som man inte kan göra något åt. Östman stiger i min aktning när man läser vad han skriver och när man lyssnar på hans intervju i Correns pod. Ja sådana människor vill man ju ha runt sig när det blåser kallt från avgrunden.
- Redigerad
Också hört som @MrNebbiolo nu att Kero inte är aktuell
Mcnugget Också hört som @MrNebbiolo nu att Kero inte är aktuell
Lukke trollar oss hårt at this point.
Vi letar väl fortfarande efter en stor och skridskostark forward med näsa för målet? Kero är inte den spelaren.
Undrar om Tony hört sig för om att plocka hit Filip Ekberg..? Vore snudd på tjänstefel om han inte gjort det, särskilt nu när hans tränare från Almtuna är här också. Den grabben har potential, kommer i värsta fall knappt kosta nåt och i bästa fall både ha impact i A-laget om några år och generera utbildningsbidrag.