... Men Broc, känns ju nästan som svensk efter alla år och Russel har ju bra koppling hit också iallafall..

Ja Little får man nog räkna till Linköpingsborna med fru och barn i Linköping, sen har han ju varit så länge i LHC att han känns som Svensk. Russell gjorde ungdomsåren i J18 och J20 åren mellan 2009 till 2013 i LHC och sedan när han vände tillbaka till Europa 3031 efter AHL så blev det Linköping igen, så nog kan man säga att han är acklimatiserad till Linköping och Sverige.

• jg svarade på detta.

East
    Jag tycker inte att en Svensk spelare är mer värd att ha i dem två första kedjorna, än vad det är värt att ha utländska spelare där. I synnerhet när det är två st som varit länge i LHC, varav den ena (Russell) kommer från våra egna juniorled (J18 och J20), och Little har varit hos oss i väldigt många år.

Sedan kan jag tycka, att det hade varit en helt annan sak om det varit egenfostrade Svenska spelare i dem två första kedjorna, då blir det något helt annat, men om det sedan är en sådan som Ljungh, som kommer från Västerås, som spelar i dem två första kedjorna, det kvittar fullständigt för min del. Det är egenfostrade spelare som gör det väsentligt mycket mer intressant.

Svenska toppspelare är väl i regel dyrare också även om deras lön är likvärdig. Men både Little och Russell bör man kunna räkna som “våra egna spelare” på många sätt. Det är inte direkt några random legoknektar från Kanada.

Stämmer Lukkinens källa smäller det troligtvis imorgon. Isf kommer Lukke bli nya fiskarn och borde se till att hans namn står i guld.

Angående utländska spelare så ser jag inget problem med det. Att ha en svensk spelare från Piteå eller amerikan gör mig detsamma, de har troligtvis samma känsla för föreningen ändå. Det som kittlar mer är ju de som faktiskt är helt fostrade här. Russel har ju ändå gått gymnasie här och har således mer hjärta för LHC än random annan svensk spelare.

På tal om svenska spelare på marknaden… är det helt uteslutet att vi är med och hugger på Oskar Steen? Lutar väl såklart mer åt Färjestad men han borde väl begrunda alla bud tänker jag, och vi har ju en hel del att lägga på sista pusselbiten.

Anonymous6 Stämmer Lukkinens källa smäller det troligtvis imorgon. Isf kommer Lukke bli nya fiskarn och borde se till att hans namn står i guld.

Ingen press 😂

En viktig detalj med svenska topp-spelare, som vänder hem från NHL, är ju att många av dessa har “sina klubbar” i SHL, och då blir det ju ofta kört. Att vi kunde tinga Bergfors (även om han var katastrof här) var ju egentligen bara för att Södertälje inte var ett rimligt alternativ. Det är sånna spelare, eller spelare som var runt en del i Sverige innan de stack utomlands som man har chansen på, och de växer ju inte direkt på träd.

Anonymous5 Jag såg den också. Tänkte mer om det är någon här inne som har nån inside på om PJ ens kollar åt hans håll eller om det är cementerat Färjestad om det nu blir SHL spel för honom.

Nils och sedan när han vände tillbaka till Europa 3031 efter AHL

Skulle tro att den gode Russel är helt slut i kroppen om han håller på så länge… 😉

jg Skulle tro att den gode Russel är helt slut i kroppen om han håller på så länge… 😉

Äh Danish dynamite håller gott länge 😅

Lukkinen Haha, som sagt! Riktigt roligt att du valt att outa, hoppas du gör det nästa gång med även om det visar sig att det inte stämmer.

jg

Marknadsvärdet lär ju vara högre efter ett bra VM än när vi signade honom. Så bra tajming av PJ!