Eftersom Högga inte går att ersätta behöver man hitta en stabil målvakt.

Sen värva en till stabil back för tror fortfarande att vår defensiv är för svag.

Sen MÅSTE PJ leverera en 💣 nyförvärv till RW

Lukkinen Hur kan man se nyktert och rationellt på det här?

Högga är bra men jag håller nog Söderström och Johansson snäppet högre.

Högga är inte oersättlig och vi har hela sommaren på oss att värva en bra förstamålvakt. Det som oroar mig lite är att HV siktar in sig på typ en nolla som Alnefelt, vilket borde ge en fingervisning på hur många bra målvakter det finns på marknaden…

När Högga vänder hem igen om två år så kommer han sannolikt vara snäppet bättre än vad han är nu. Det ser vi fram emot!

Ska jag ändå se glaset som halvfullt så är det en relativt stor lönekostnad som ryker. Knappast som att han spelade här gratis trots allt. Dessutom är vi bara i april. Jakobsson har nu ett par månader på sig att hitta en ny förstamålvakt till åtminstone samma lönekostnad. Kör hårt! Det finns fler bra målvakter där ute.

Kjeppkinesen jag tycker att i LHC är Högberg oersättlig.

Hade man haft en bättre backsida så ja då förstår jag din poäng.

Men nej vi hade inte spelat i SHL utan Högberg.

Får vi inga pengar eller gäller inte ett nyskrivet kontrakt när NHL elefanterna klampar in ?

Kjeppkinesen
    Du håller Johansson och Söderström snäppet högre? 🤔 Är det därför de har fått en NHL-chanser lika mycket som Högga? Eller spelat lika mycket i Tre kronor som Högga? Högga klassar ut de alla dagar i veckan. Men! Högga är självklart inte oersättlig, precis som du säger, men då ska Jakobsson och Mårtensson leta målvakter nu också då.. Blir det en Svensk målvakt, eller en Tjeckisk?

Lejon-Fantasten Blir det en Svensk målvakt, Tjeckisk?

Norsk?

Jo, men jag håller Söderström och Johansson högre. Framförallt den förstnämnda. Tycker att Högga kan vara mänsklig ganska så ofta, framförallt i viktiga matcher.

Vårt försvar tyckte jag också såg bättre ut med Myren i kassen faktiskt och det kan eventuellt vara positivt med en annan röst där bak som bättre kan styra och ställa. Känns inte som att Högga har sin bästa styrkor där. Kanske “copear” lite nu som kidsen säger, men det är nog faktiskt vad jag tycker.

Inget ont som för något gott med sig förutom döden och könssjukdomar.

Hur stor chans är det att han ens får första eller andraslipsen i ett nhl lag?

Redan haft sitt äventyr, skulle stannat i stora stolta.

Bara att gratulera Högberg och jag förstår han till 100%. Man börjar nästan undra om man hade detta på känn redan när Myrenberg bestämde sig för att stanna kvar här men är ju oväsentligt nu. Nu får Myrenberg visa vad han går för och vi kan inte bygga vårat spel på att vi har en fantommålvakt längre utan kanske får tänka om lite. Vi har åtminstone gott om tid att hitta en ersättare så det ska inte behöva bli som med Monstret. Pengar lär vi ju dessutom ha ochså.

Fanns det en out för NHL eller köptes han loss?

SnipernPyatt2 Hur stor chans är det att han ens får första eller andraslipsen i ett nhl lag?

Jag tänker att han skriver ett envägskontrakt. Inte en chans att han lämnar det han har här för att harva i AHL för en spottstyver.

Tror ni vi ger oss in i fajten med Brynäs om Hellberg?

Asså detta förstörde fredagskvällen.. vart så otroligt skönt att ha högga i mål och inte vara speciellt orolig… önskar honom all lycka men blir tungt att fylla den platsen😩

Högberg har la runt 250k i lön kanske?

• jg gillar detta

Lukkinen
            Precis.. Och man ska komma ihåg att det är rätt mycket pengar vi kan lasta in på en ny första målvakt, en målvakt som osar klass.