Den där Norén det pratas om. Vet vi om han är klar och vad är tanken med karln? Ytterligare en spelare vi kanske värvar för att låna ut eller?
Silly Season - Strategier och spelarutvärderingar
- Redigerad
Metallica Japp troligen inga korpspelare han kommer träna med har säkert kontakter o möjlighetatt träna både med AHL o NHL spelare, han är garanterat superseriös med träningen ‘over there’ . Han kommer säkert snabbt in bra i gänget med. Troligen har han redan kontaktat våra Jänkare.
Jirpo Ska vara klar enligt Expressen. Jag tror inte att det är för utlåning utan för att gå på 8 backar (plats 6-8 beroende på prestation) och kunna växa in i det. Lite som när man värvade Lindroth som också gått i div 1, spelat någon säsong i HA och gjort det bra och sen fick se och lära en säsong med varierande speltid innan han blev ordinarie. Skulle han stå med för lite speltid är det säkert inte omöjligt med lån till HA men det lär nog dröja en bit in på säsongen i sådana fall.
Är Shore en spelare som ligger på 300 i månaden? Eller vad tror ni en spelare av hans kaliber kostar? Hoppas PJ & Tony kan lösa något spännande till 2:a kedjan med så har vi en stark topp 6.
Lejon-Fantasten ska svara på din fråga men sen ska ja försöka hålla mig härifrån sen, har tappat suget helt på detta forum efter sett hur alla ser på WL och supportrar som brinner för Cluben! Och då vill jag tillägga att ja absolut inte själv står i WL utan är en sittplats supporter med barn! Men åter till din fråga, och dehär e inte från mun till mun utan detta fick jag sagt till mig själv i slutet av grundserien . Då var Shore redan klar och Jeppe och Sebbe klara bort. Dom var långt fram med nästa års lag och i stort sett klara med 2-3 spelare som ska vara riktigt bra. En toppback till och 2 forwards. Nästa års Lag ska vara klart bättre lova han både på isen och på pappret.
Vtown
Tack för svaret
K-man nu jävlar nubben! 200-250 när Nyberg uppges få nära 200? Varför så snål Nubben?
Elie - Shore - Rattie lär vara poänggaranti nästa säsong
Såg också att Wagner var fortsatt inkluderad i lagbygget på LHCs officiella lagbyggessida. Ska man räkna med honom?
- Redigerad
Vtown efter sett hur alla ser på WL och supportrar som brinner för Cluben!
Väldigt tråkigt att du känner så tycker jag, du har bidragit med många inlägg under din tid här. Jag kan bara tala för mig själv angående det du skriver om. För det första så är Bullen fullt av ”supportrar som brinner för Cluben”. För det andra har jag absolut inte något emot WL. Har många kompisar på stå som varit med sen Hedenhös och helt klart betyder WL och ståplats massor för trycket i arenan. Bilder på bortaresenärer i balaklava och med LHC gear på sig samtidigt tycker jag personligen inte kännetecknar supportrar som brinner. Folk som drar pyroteknik inomhus och försenar matcher vill jag inte heller förknippa LHC med. Slagsmål på stan efter matcher och skadegörelse som förknippas med oss som förening klarar jag mig också utan.
Det jag primärt har uppfattat skribenter här på Bullen reagerat på är att WL styrelse valt att inte ta avstånd från de avarter (enligt mig) jag nämnt ovan.
Däremot är det rättfärdigt att i en del fall även rikta kritik mot OV och deras ingripanden i arenan som jag själv bevittnat vid några tillfällen varit ordentligt våldsamma och över gränsen för vad som behövts med grepp som kan vara klart farliga. Men jag tycker man kan ha två tankar i huvudet samtidigt och kritisera mer än en sak.
Jag tar inte ifrån dig din känsla som gör att du inte känner glädje härinne längre. Det är dock tråkigt om du försvinner för här är du bland supportrar som brinner för Cluben, det kan jag lova dig.
Tack för info i ditt senaste inlägg.
Med reservation för om jag läser av statistiken rätt så är Nick Shore den center i SHL som gör 6e mest poäng per match under säsongen 23/24 (0,79ppg). Av de som ligger ovanför ska väl både Kuga-Janne o Kossila till Schwitz nästa säsong så nog har vi en topp-poängcenter på pappret…
Merci Såg också att Wagner var fortsatt inkluderad i lagbygget på LHCs officiella lagbyggessida. Ska man räkna med honom?
Det är mycket möjligt. Enligt mig behöver han isåfall användas i fjärdekedjan fram tills att han visar någon form av offensiv uppsida. Om man vill spara lite på stålarna i tredje- och fjärdekedjan:
Ehn - Ljungh - Lawner
Bouma - Wagner - Törna
Bara en tanke. Lägg alla stålar man kan på främst etablerade backar och en vass högervinge i andrakedjan.
Kan även tycka att man inte använder Ehn fullt ut när han får harva i en fjärdekedja med 90% av zonstarterna i egen zon. Han gjorde ändå 11 mål och 21 poäng säsongen -22/23.
Om man vill satsa på Wagner i 4:e eller känner att Olsen är redo för SHL så är det inte mig emot! Då hoppas jag PJ kan ha budget för att för en Jacob Peterson eller Karlström.
- Redigerad
Det står både på EP och på Clubens sida med ‘lagbygget’ att Mattias Hävelid har kontrakt för säsongen 24/25, så då borde vi kunna räkna med Mattias Hävelid in i backuppställningen, till den kommande säsongen också.
Lejon-Fantasten nja dock så står det att leier också ska vara kvar där.
- Redigerad
Mcnugget
Du skrev nja, vad syftar du nja på? Jag kollade nyligen, och Mattias Hävelid är kvar där:
"Mattias Hävelid
Kontrakt 2024/2025″
Sedan är det dock två helt olika situationer-där vi inte är särskilt nöjda med Leier och kanske vill få bort honom mer, medan vi gärna vill ha kvar Hävelid, då man får mer bang for the buck med Hävelid. Men det klart, faktumet kvarstår ändå att Leier står kvar på sitt kontrakt, där. Men utifrån den tankegången, så kan vi inte heller räkna med att Wagner blir kvar.