Lokalpatrioterna personligen är jag inte alls sugen på Lennström. Hade varit allt för uppenbart att han enbart gått till oss för pengarna och varit en legoknekt deluxe. Hellre då att man lägger lite jobb på att scouta en “doldis” som man sedan kan få till rimligare peng och kanske bygga laghjärta hos? Saknar alla tjeckiska spelare bland annat.

jg Kul annars att Jakobsson hävdar att Mårtensson plockat Hugo Blixt till Arlanda.

MTCluben

Håller ju med om Lennström, som jag skrev. Tjeckiska spelare saknar jag dock inte det minsta. De lyckosamma hos oss har ju varit bra just för att vi betalade sinnessjuka pengar för dem, det kan vi ju inte nu, så där säger jag nej.

Vårt lag hittills saknar riv och tuffhet. Det är enda vi behöver prioritera nu för att få ett välbalanserat lagbygge.

En defensiv back som är elak när det behövs, och en rejäl powerforward som kör rakt över motståndare när det behövs. Två auktoriteter på isen, det är vad vi behöver. Deras spelskicklighet får avgöras av hur mycket pengar vi har.

Misslyckas Pj med detta, då anser jag att han skall bytas ut. I min bok alltså!

Adde Har hört att Rögle var med i budgivningen om Borgman läääänge, vet inte siffran men lönebudet ska ha höjts fram och tillbaka från båda parter. Så Rögle har hemmaplan och en kassakista som de kan spränga på Gabriel Carlsson. Lär vara för svårt.

Som MTCluben är inne på är jag inte heller sugen på Lennström (längre). Det hade varit en värvning för mig om vi inte hade plockat in Bernhardt. Nu vill jag mer ha en back som står för tuffheten, det är för mig själva fan att inte Ginning sitter på utgående kontrakt, han hade varit den perfekta pusselbiten in. Bra ålder, från staden och trots att han blev “bortsorterad” (kanske han inte klagar på då han fick vinna SM-guld i “andra sorteringen”) så tror jag att man kan ingjuta lite gammal hederlig lokalpatriotism i den pojken. För i honom, om han skulle komma tillbaka och göra det okej ser jag en framtida lagkapten.

Lokalpatrioterna Vårt lag hittills saknar riv och tuffhet. Det är enda vi behöver prioritera nu för att få ett välbalanserat lagbygge.

Håller med om det. LHC har tappat både Russell och Bouma men inte direkt ersatt någon av dom utifrån deras tyngd och spelstil. Tror det är väldigt viktigt att man gör det.

Stor press på Mange att införliva god Linköpingska hos kollegor och spelare i denna upplaga av Cluben.. Tyckte Musse pratade bred stockholmska tills jag såg intervjun med Zacke 😅

RoB30 Vi har ju mer eller mindre hela laget klart, bara några spelare som ska in närmsta veckorna, så förbered er på en lååååång sommar utan en enda nyhet!

HNez haha sant fan men ändå.. Får se vad som dröjer mest backen eller forwarden

Vi har väl inget direkt material som kan försvinna till NHL heller (möjligen back-myran). Skulle vara om aik vänder serien mot dif och Kovacs tackar för sig då men där är vi inte ännu..