Mårtensson, Håkansson, Zackrisson, Johansson.

Är det bara jag som sprutmenstruerar hela internetcaféet av upphetsning? Snacka om att det är rekryteringar som sätter en identitet och ökar intresset tusenfalt i stan och i Hockeysverige. Hur det går resultatmässigt får vara sekundärt!

• ... gillar detta

Jag måste hoppa in här med en åsikt. Om vi nu tappar Hulta har vi fått världens chans.

Värva två svenska backar för 180 istället för en toppback. Då är backsidan ruskigt fin.

David Bernhardt och Helge Grans två exempel.

Bernhardt gjorde 32p varav 10 mål i ett horribelt Modo och hade +5 typ tror jag.

Grans varit över och testat men vill studsa igen.

Får vi in två svenska backar som sagt för runt 180 är backsidan ruskigt fin.

Simon Lundmark kan ni även skriva bort i diskussionerna. Agenten var tydlig där, LHC var inte aktuellt. Han ville stanna i NA.

Metallica Det som oroar mer är väl alla spelare med LHC-hjärta som försvinner en efter en.

Hur mycket framgång har deras “LHC-hjärta” givit oss de senaste åren?

Ledarskapet i Cluben har länge varit under all kritik, både på bänken men framförallt hos spelarna själva. Vår kärna har varit alldeles för välkammad. Vi behöver få in rena as som inte ber om ursäkt utan går över lik för att vinna. Svin som ligger kvar efter tacklingar och som tar varje chans att fuska. Shinnimin, Rövdin, Jämtin, Ledin, Pudas, Andreas Johnsson. Den profilen är vad vi behöver få in och bygga ett lag kring.

Ut med de fina, snälla och pryda kvinnorna och in med smutsiga luder!

MrNebbiolo

Helt rätt! När vi är överens då blir man jävligt taggad!

Han ligger fortfarande på en rätt hög lön va? 250k?

MrNebbiolo Bernhardt gjorde 32p varav 10 mål i ett horribelt Modo och hade +5 typ tror jag.

Håller med dig men halva SHL sitter väl och budar på en sådan spelare? Svårt att vinna dragkampen mot topplagen där han nästan garanterat kommer få spela slutspel. Tuff marknad för LHC när man ska hitta svenska spelare inom spannet 25-30 år som alla andra lag i ligan också har koll på.

Kjeppkinesen Vår kärna har varit alldeles för välkammad. Vi behöver få in rena as som inte ber om ursäkt utan går över lik för att vinna.

Det håller jag med om. Man behöver få in en annan mentalitet i föreningen där man ska vinna till varje pris oavsett vad som krävs. Tjänstefel av Ljungh exempelvis när han blev knätacklad och inte låg kvar på isen. Istället signalerar han att det är lugnt och domarna sket i ett matchstraff. Jämför med AP som låg inför döden efter en crosschecking av MoDo. Hoppar ut direkt till PP som ingenting hade hänt.

Kjeppkinesen Han ligger fortfarande på en rätt hög lön va? 250k?

Ja har till och med något högre i min bok.

Sen ska vi också komma ihåg både Hultas ålder men även se nyktert på det. Vi tappar inte Mcdavid. Hulta är bra men kan vi få in två duktiga backar och istället bredda nivån och därmed ej förlänga med Kreu utan ha två bättre backar för runt 180 är det som sagt en helhetsvinst.

Metallica Tjänstefel av Ljungh exempelvis när han blev knätacklad och inte låg kvar på isen. Istället signalerar han att det är lugnt och domarna sket i ett matchstraff. Jämför med AP som låg inför döden efter en crosschecking av MoDo. Hoppar ut direkt till PP som ingenting hade hänt.

Exakt. Hade jag varit ledare hade jag skällt ut Ljungh där. Vi kan inte vara den enda föreningen i Sverige som ska uppvisa nån form av hjärndöd heder när absolut ingen annan gör det.

MrNebbiolo Ja har till och med något högre i min bok.

Sen ska vi också komma ihåg både Hultas ålder men även se nyktert på det. Vi tappar inte Mcdavid. Hulta är bra men kan vi få in två duktiga backar och istället bredda nivån och därmed ej förlänga med Kreu utan ha två bättre backar för runt 180 är det som sagt en helhetsvinst.

Precis så. Han har fram till den här säsongen varit kraftigt överbetald. Till skillnad från när Högga lämnade och en kall kår gick genom hela kroppen och försvarsmekanismerna gick igång direkt, så blev jag istället tillfreds när det började ryktas om Hulta till Schweiz. Går inte ens jämföra dessa två.

En Nardella + en svensk tvåvägsback så har vi gått plus på affären. Definitivt.

Bernhardt väljer väl Djurgårn utan att blinka och Grans är antagligen intressant för Malmö ifall dem tappar Thomson.

Hulta bar laget långa stunder i år, och tappar vi honom kommer det kännas.

Men att dra till Alperna gör man inte för karriären utan bara för degen och att man vill ha ett gött liv vid sidan av. Drar han nu när det blåser och går tungt så är hans klubbhjärtat inte mycket värt och då kan vi lika gärna vara utan honom. Dessutom blir det flis över till två välbehövliga riktigt bra backar.

Det blir intressant att se vad man gör med målvaktspositionen. Riktigt synd att Tobias drar till NHL. Adam Werner har ju kommit in bra i gruppen och Myren och han verkar trivas ihop, vilket inte ska underskattas. Men visst borde det finnas nåt bättre där ute?

Blir en tapp som känns! Men, vi ska inte glömma bort att vi var många här inne som inför denna säsong satt och spydde galla på Hultström. Sen att han lyckades göra en kanon säsong var väl inget som räknade med om man ser på hans tidigare.

Såklart tråkigt. Men ta vara på denna chansen nu och få in två stabila klippor!

MrNebbiolo Värva två svenska backar för 180 istället för en toppback. Då är backsidan ruskigt fin.

Instämmer! Det här är vår chans att få till en riktigt fin backsida. Hoppas PJ och Tony spelar korten rätt nu bara. 🙏

Vtown Hulta har 285k det är ja 100 % på

Pajen!!!!

Helt stört överbetald. Schas Hulta schas!

• Gud gillar detta

Oliwer Kaski hade riktigt fina siffror i SHL -23/24. Lite större också än dvärgen Nardella. Kan man inte få loss en svensk offensiv back kanske det är något att kika på.

En tanke som slog mig (haft den till och från), är att vi eventuellt har en relativt liknande situation som inför säsongen 23/24. Med reservation för att det var innan jag följde laget lika mycket, så var väl 22/23 en säsong med en större satsning mot slutspel, med värvningar som Rattie t.ex? Men där det ändå till slut blev pannkaka, och revanschsugna spelare som gav oss den där överprestationen (ihop med Högberg) med topp-6 trots en del att önska i spelet.

Först och främst, så ingen tror att jag svävar iväg, är min personliga förhoppning att vi inte dansar runt kvalstrecket en bit in på säsongen nästa år, det är liksom den nivån på förväntningarna.. 🙂 MEN, kanske, kanske kan revanschsugna spelare (+ de som spelar för kontrakt), kombinerat med vad jag tycker lät rätt lovande om tänket inför nästa säsong med träning m.m, från t.ex Kovács i Hockeymorgon, och slutligen lärdomar från vad Ante ändå lyckades styra upp med försvaret mot slutet, leda till nåt mer åt hållet. Pratar inte om resultat/tabellplacering (typ topp-6, osv) alls nu utan arbetsinsats. Både på träning och i matcher, med en trupp som ändå är relativt intakt på många nyckelpositioner. Dessutom tycker jag det är lovande att vi värvar yngre, hungrigare spelare. 24/25 var ju trots allt en hel kavalkad med dåliga beslut, beteenden, värvningar som inte funkade m.m men trots det slutade laget 2 poäng från play-in och sex poäng plus bättre målskillnad från kval. Kan man undvika hälften av dessa haverier, lita på Myren från start (och lösa en stabil målvakt till som tävlar), tycker jag ändå att förutsättningarna bör finnas för att åtminstone hålla lite marginal till kvalplatserna.

Även vikten av att få ihop gruppen, försäsongen, och till sist lägre förväntningar utifrån. Det borde i en optimal värld kanske inte spela nån större roll för laget om kvällsblaskorna tippar LHC topp-6 eller på kvalplats, men bevisligen verkar det ju påverka mer än vad man önskar i själva verket. 😂 Malmö visar väl just nu vikten av ett samspelt lag, där ingen kanske direkt kan påstå att de har mängder med spets och klass på alla positioner.

MrNebbiolo Nardella vill ha 240 000 net, tar du in honom blir det en Kreu också och inget mer.

Det suger såklart. Frågan är hur bra Kreu skulle kunna bli i ett annat spelsystem och under ett annat ledarskap. I PK är han ju ett monster och under Ante såg han bitvis väldigt bra ut i 5v5 också, men det blir såklart vanskligt att förlita sig på honom när han är så ojämn.