En tanke som slog mig (haft den till och från), är att vi eventuellt har en relativt liknande situation som inför säsongen 23/24. Med reservation för att det var innan jag följde laget lika mycket, så var väl 22/23 en säsong med en större satsning mot slutspel, med värvningar som Rattie t.ex? Men där det ändå till slut blev pannkaka, och revanschsugna spelare som gav oss den där överprestationen (ihop med Högberg) med topp-6 trots en del att önska i spelet.
Först och främst, så ingen tror att jag svävar iväg, är min personliga förhoppning att vi inte dansar runt kvalstrecket en bit in på säsongen nästa år, det är liksom den nivån på förväntningarna.. 🙂 MEN, kanske, kanske kan revanschsugna spelare (+ de som spelar för kontrakt), kombinerat med vad jag tycker lät rätt lovande om tänket inför nästa säsong med träning m.m, från t.ex Kovács i Hockeymorgon, och slutligen lärdomar från vad Ante ändå lyckades styra upp med försvaret mot slutet, leda till nåt mer åt hållet. Pratar inte om resultat/tabellplacering (typ topp-6, osv) alls nu utan arbetsinsats. Både på träning och i matcher, med en trupp som ändå är relativt intakt på många nyckelpositioner. Dessutom tycker jag det är lovande att vi värvar yngre, hungrigare spelare. 24/25 var ju trots allt en hel kavalkad med dåliga beslut, beteenden, värvningar som inte funkade m.m men trots det slutade laget 2 poäng från play-in och sex poäng plus bättre målskillnad från kval. Kan man undvika hälften av dessa haverier, lita på Myren från start (och lösa en stabil målvakt till som tävlar), tycker jag ändå att förutsättningarna bör finnas för att åtminstone hålla lite marginal till kvalplatserna.
Även vikten av att få ihop gruppen, försäsongen, och till sist lägre förväntningar utifrån. Det borde i en optimal värld kanske inte spela nån större roll för laget om kvällsblaskorna tippar LHC topp-6 eller på kvalplats, men bevisligen verkar det ju påverka mer än vad man önskar i själva verket. 😂 Malmö visar väl just nu vikten av ett samspelt lag, där ingen kanske direkt kan påstå att de har mängder med spets och klass på alla positioner.