Silly Season - Strategier och spelarutvärderingar
Linkan istället för Little då månne? Hade inte varit kattpiss.
Var inte han aktuell för ett eller ett par år sen? Eller var det bara hör på forat han var aktuell kanske?
Han är även bra polare med Kovac som tjatar rätt bra på han att komma hit och aktuell är han absolut. Det vet jag till 100%.
NorthLondonForever Var inte han aktuell för ett eller ett par år sen? Eller var det bara hör på forat han var aktuell kanske?
Det skrevs i media att PJ försökte få hit honom 2022. Så det är nog inte så långsökt att man provar ännu en gång. Verkar som FBK tänker släppa honom.
Hoppas på HV-forums-ban på den IP-adressen om detta inte stämmer!
Får vi in Lennström + Lundmark/Ginning så blir jag nöjd. Då är vi i fas.
Jirpo Tur du är nöjd med det
Ja! Allt annat skulle va en nedgradering från hulta och Aronsson!
Jag är glad så länge jag slipper se att några fler halvskadade fyllon värvas
Jag var ju ironisk. Skulle ju va en sjuk uppgradering!
Men jag håller med. Fyllon ska va på läktaren, inte på isen!
No more Shore!
X-(:)-X-y Han är även bra polare med Kovac som tjatar rätt bra på han att komma hit och aktuell är han absolut.
Underbart, en supapolare till Kovacs som kan hänga med på roadtrips till Stockholm
Nu kanske det bara var ett aprilskämt (hatar aprilskämt, fan värre än sommar/vintertid) men Lennström.. Såklart en ruggig potential men 300k+ på en 31-åring med lång skadehistorik.. Känns ju inte optimalt, men å andra sidan kommer vi få plocka det topplagen inte vill ha så har vi chans på en sån toppspelare pga tidigare kontakter i laget kanske det bara är att hugga..
Det är svårare att göra fynd idag. Om vi får nys om en bra spelare så finns det inget “under radarn” längre. Då kommer givetvis den spelarens agent kolla med hela SHL och då har vi inte mycket att komma med om något annat lag också är intresserat.
Om det verkligen stämmer med Lennström och rimlig lön så kör 1+1
Nu tror jag inte så mycket på Lennström-ryktet, men i brist på annat att dividera kring så konstaterar jag följande:
- Om man med den profilen som Lennström har kommer till Linköping gör man det av samma anledning som väldigt många andra, att ha en behaglig hockeytillvaro med bättre pröjs än på många andra håll. Hade Lennströms främsta drivkraft varit att vinna hade han inte kommit till Cluben i detta läge. Att spelare med kopplingar hit vill hit oavsett och vill göra laget till vinnare kan jag köpa, men inte att andra gör det.
- Man ska inte räkna med att Lennström är någon förstaback längre, och särskilt inte särskilt länge till.
- Kommer han hit vet jag inte varför han skulle gå med på något annat än ett kontrakt på minst 2 år, mest sannolikt 3 eller 4.
Sammantaget förstår jag att det låter pessimistiskt så klart, men det betyder inte att jag inte tror att det skulle kunna göra laget bättre än många andra alternativ. Jag har bara svårt att se hur den värvningen inte skulle riskera bli en bromskloss som så många andra och är kroniskt rädd för att ha fler spelare som drar hit för bra fysioterapi, hög lön, gött häng och trevlig villa i Ekängen. Skulle det mot all förmodan bli av och bli bra så står jag gladeligen med dumstruten på sen!
Personligen så tror jag att typ Galvas är en bättre värvning trots att han kräver överbetalt något jävligt.
Kjellman om vi bortser från att han kan bli skadad, för de vet vi inte. Ja kan inte komma på en enda back som är realistisk och bättre än Lennström, han dominerade sist han var i SHL och han är dessutom någon som tar för sig, små jobbig att möta för motståndarna med ständigt små slag och tjafs. Perfekt byte Med Hultström. Och han kommer inte kosta mer än Hulta
HNez Skillnaden är väl att Galvas är 25 år och kanske inte ser Linköping som ett ställe att slå sig till ro på.
Lennström 31 år på 3 år kan ju vara sista kontraktet han skriver, då har han inget att ”kämpa för” framåt. Blir en annan bekvämlighet
Kollar man på intressanta backar i HA så tycker jag både Rasmus Bengtsson i Oskarshamn och Henrik Larsson i BIK ser fina ut.
Men samtidigt känns det som det är hyllan ovanför vi behöver shoppa från.