Kjeppkinesen Förmodligen samma anledningar som vi bashar på våra AC. Han var ansvarig för forwards och de hade långa stunder ett kasst PP. Till exempel.

Så inget man kan dra alltför stora växlar av såklart. Men som sagt, har väl inte riktigt nåt fantom-CV.

Har vi verkligen råd med ytterligare en spelare över 250K på backen? Kan det vara så att hulta drar till schweiz eller att rissanen flytt Hem i samförstånd, då kan en snubbe som Alsing bli aktuell…

jg Har vi verkligen råd med ytterligare en spelare över 250K på backen?

Inte om man värvar en svindyr ”förstamålvakt” som i verkligheten knappt är bättre än Myrenberg. Tror budgeten för backbesättningen utgår ifrån valet man gör där.. Lite rädd för att sportcheferna jagar efter extralagrad ost på målvaktspositionen, gärna gammalt och dyrt..

• jg svarade på detta.
      • jg gillar detta

Ignatjew - Myren

-

Fanten - Martin

Alsing/ Bernhardt - Hulta

Risset - Öhrqvist

-

Elie - Westfält - Rousek

Kovacs - Ljungh - Ehn

Nybeck - Bakke - Rattie

Lawner - Johnsson - Fornåå

Metallica Samtidigt är ju frågan oavsett vad vi har råd med om vi vill ha dyra legoknektar som har svårt att leva upp till sin lön…. Gillar förlängningen av MM som jag inbillar mig inte är svindyr men ändå kan prestera…

jg Precis. Man behöver hitta fler spelare i rätt ålder som kanske även har sin bästa tid framför sig..

ananas https://www.eliteprospects.com/player/236358/lukas-rousek

Finns ingen koppling till LHC men enligt Madhawk blickar han mot SHL till denna säsong. 25 år, spelat i landslaget, beskrivs som en skridskostark tvåvägsspelare. Hade nog varit nice att ha Rousek, Ehn och Elie som den typen av ankare i varsin kedja.

alfie Lite osäker på vilken tränare med fantom-CV som realistiskt sett hade velat plocka SHLs tredje sämsta lag under sina vingar i det här läget där det förlängs o sparkas tränare stup i kvarten. Tror inte den människan finns men du får gärna komma med ett namn.

Är nöjd att man inte gick på CV-spåret rakt av och plockade in en HC med pilsner-gubbe-aura (Lex Tommy Jonsson, Challe Berglund, Gällstedt och liknande).

Nu är ju HV som förening inte riktigt nykter men att dom skriver fleråskontrakt med Tjack-Blommans CV (aldrig sett något annat än HA lol) skvallrar för mig om att det inte finns så jättemånga modernare Hallam-typer med fina meriter att tillgå. Jag kommer inte på en enda faktiskt.

Tvärtom känns det som Musse har lite hjärta-för-Cluben rabatt. Han hade garanterat kunna glassa vidare i Schweiz men nu är väl tiden mogen för att plocka nästa steg här hemma. När jag kollar CVt ser det verkligen inte orimligt ut, men det återstår ju att se såklart.

Matematikern Lite osäker på vilken tränare med fantom-CV som realistiskt sätt hade velat plocka SHLs tredje sämsta lag under sina vingar i det här läget

Givetvis och jag förväntar mig inte direkt Jon Cooper, men vi jämför ju främst mot Ante som vi vet vad vi får av, som vi vet funkar i Cluben, som vi vet har HC-erfarenhet med hyfsad framgång. Att satsa på Musse känns nytt och piggt, men är det nytt och piggt och chansartat vi behöver i läget vi är i? Jag vet inte, vi får helt enkelt se.

sopalb Är väl inte så sjukt med tanke på hur han spelat tidigare? En av våra poäng bästa spelare senaste åren..

att han sen inte är värd det idag är ju en annan femma.

Mranonymous Vet du hur dom ser på Simon Lundmark? Det ryktades ju ganska rejält tidigare iår. Eller hade en Alsing gått före alla dagar i veckan?

Jag har inget emot varken Alsing ifrån HV eller David Bernhardt ifrån Modo. Men låter det inte lite vanskligt att spela någon av dessa med Hultström? Som några här inne vill. Låter lite farligt i mina ögon.

alfie men vi jämför ju främst mot Ante som vi vet vad vi får av, som vi vet funkar i Cluben, som vi vet har HC-erfarenhet med hyfsad framgång

Han kanske blir kvar också? Tycker Musse som HC smakar olika bra beroende på vem den sista tränaren in blir.

ananas ser den inte lite klen ut, rent fysiskt?

Risken är nu att det blir en Cluben-klassiker nästa säsong. Man utvärderar denna säsong och kommer fram till att vi hade för få spelskickliga backar. Då lägger vi ALLT krut på just spelskickliga backar 25/26 o glömmer allt annat.

Vi har alltid lag där det saknas något, antingen är det målvakter, backar eller forwards. Tänk om vi nåt år kunde sätta ihop ett komplett lag!

alfie Ante är prestigelös nog att acceptera en sån lösning

Samt att rollfördelningen måste vara extremt tydlig då. Kan bli knas med två personer som båda vill ha sista ordet.

• W4X gillar detta