Tror som tv experterna är inne på dvs att Hv71 hellre möter oss än MoDo.
Tror att det skulle bli mer av en chock för oss att hamna i ett kval medans MoDo är mer redo. MoDo har en bättre målvakt som kan vinna matcher på egen hand.
Tror som tv experterna är inne på dvs att Hv71 hellre möter oss än MoDo.
Tror att det skulle bli mer av en chock för oss att hamna i ett kval medans MoDo är mer redo. MoDo har en bättre målvakt som kan vinna matcher på egen hand.
Öhrqvist kommer ju inte spela mer i Almtuna denna säsong. Ta hem direkt, så har vi han på plats.
LaumannBingo Instämmer helt, men jag vidhåller att jag tycker Rattie är en rätt begränsad spelare på ett individuellt plan
Det är en annan femma och där håller jag med, framför allt i år.
Lokalpatrioterna Finns inte så mycket konsensus i HV-lägret, men nu när det är 90% Modo som gäller är det nog accepterat. Efter senaste vinsten där i Övik är det lite mer positivt.
Det finns en falang som drömmer våta drömmar om att skicka ned Cluben i ett förlängningsavgörande i Saaben, men jag tillhör inte dem. Samma falang är precis lika livrädda för att bli nedskickade av Cluben, det är identifierat som höjden av förnedring. Ramsorna (onämnbara just nu) rullar i huvet på dem varje natt..
Blir lite lose-lose om HV och LHC kvalar, inga sköna E4-derbyn alls nästa år blir garanterat.
Så håller med @Kjeppkinesen , om vi tvålar ut Modo så kan vi jubla och ni kan andas ut. Och jubla lite bakom stängda dörrar.
Hoppas på förlängningar med Elie, Martin och Törna bland utgående. Hade kunnat tänka mig Kreü också, om man kan släppa Norén samtidigt.
Så skönt!!!!! Njut nu några dagar.
Men på onsdag börjar grovjobbet. Nu måste det göras obekväma beslut. Vi är som en katt som har 9 liv men det räcker nu.
Stålis har ett extremt stort och viktigt jobb framöver.
Nu vill jag man förlänger med Ante och meddelar det snabbt. Jag vill ha en erfaren coach som bevisat att han kan prestera i shl. Förstår inte varför vi ska jaga nån annan faktiskt.
Sillen Allt kan ju hända, men känns tvek på att det blir så..
Skrev det för någon dag sedan också, men jag tycker nog att man borde satsa på Ante. Han kommer lägga fokus på det hårda jobbet och defensiven, egentligen det mest uppenbara som det här spretiga gänget har saknat under Östman och Jeff. Nu fick han också ihop grundspelet sista omgångarna av grundserien.
Tror inte LHC lyckas få hit några andra drömnamn. Dom drar till Schweiz osv. Ska man hitta något helt nytt slutar det säkert med en chansning från allsvenskan, någon nisse som aldrig har varit HC i SHL. Inte helt trygg med det.
Allt beror ju på vilka andra alternativ man har. Men det känns extremt vanskligt att chansa på en spännande ung tränare från HA. Vi borde lära av HV. Rutinerat på ledarbänken är att föredra.
Det vi har sett på senare tid under Ante lovar gott. Jag hade inte blivit sur om vi förlängde. Han är precis allt det som Östman inte var.
Ante känns dessutom som en vinnare trots att han inte har vunnit nåt.
Allt beror väl på vad alternativen är. Om man ska tro Sportbladets Silly så är ju Ante redan avskriven, men då är ju frågan vilka andra stjärnnamn som inte kan vänta på att få komma hit?
Edit:
Kjeppkinesen Allt beror ju på vilka andra alternativ man har.
Trevlig lördag!!
Vilken jävla lättnad med säkrat kontrakt! Nu ska dock städarbetet och renoveringsarbetet påbörjas för att ta ett trovärdigt avstamp mot att det här inte upprepas igen. Är trött på att vi är ett ruttet bottengäng! Nu ska fan motorsågen få gå lös, fast på ett smart sätt. Vi får inte underskatta passion och hjärta i nästa säsongs trupp, det har de senaste tre matcherna visat med all önskad tydlighet!
Mranonymous Mycket bra! Har varit ett klockrent tillskott i truppen!
Mranonymous Helt rätt. Han har bra underliggande siffror också. Vi behöver verkligen den typen av backar i laget. Ser gärna att man värvar ytterligare en bra back, gärna en pålitlig tvåvägsback. Fanten, Rissanen och Hulta blir knappast yngre om man säger så..
Behöver man frigöra pengar finns det säkert lag i Schweiz som plockar in Shore eller Rattie.
Elie och max är väl de enda av de med utgående kontrakt som ens är värt att tänka på. Little är för gammal. Strandell, wwk, törna, ekmark, bouma, werner och russell är inget o spara. Sen finns det en hel del konrakt som borde ses över och brytas.
Fan, alltså. Ante blöder ju för Cluben.
Nae, förläng! Jag är övertalad.
Vi borde göra en poll för att se hur många det är som vill ha kvar honom
Mranonymous har samma info