Lukkinen
Just nu måste abbonemangsbranschen (ja det är ett ord nu) va det mest efterblivna vi har.
Hade för några veckor sedan ett samtal med en av dom större leverantörerna i Sverige när det kommer till bredband/tv/telefoni.
Jag ville byta bandbredd och även gå från koaxial till fiber.
Att byta skulle ta mig 3 månader (anledningen till bytet var för övrigt att fiber är billigare)
Att säga upp och signa nytt skulle ta 1 månad, varpå jag sa “ Men då säger jag upp mitt abonnemang och kollar marknaden generellt istället”, det blir tyst i telefonen och sen kommer “okej, vill du att jag kopplar dig till avdelningen för uppsägning av abonnemang?”
Hur efterblivna är dessa företag? Hur kan det ta längre tid att byta än att säga upp?
Hur kan hen i telefon inte säga “Men du vi drar av 200:- under dom 3 månader bytet pågår”?
Va bara tvungen att få skriva av mig, detta har pyrt i mig under ett tag nu.