Tjäna!

Tänkte välja abonnemang / övrigt sätt att kolla Cluben till säsongen som kommer nu. Läst att allt ska heta TV4 och att man sen kan välja i olika varianter. För mig är det viktigt att kunna se matcherna eftersänt.

• Om man skulle ge sin in på IPTV - Kan man göra det då?
  • Om jag ska köpa ett av de där TV4-abonnemangen.. Finns det någon rabatt någonstans?

Vilket är bästa sättet? Hur har ni gjort?

För mig som bara vill ha SHL på tidigare Cmore (nu TV4+ sport total) så brukar jag köra på ett erbjudande från Tidningskungen (länk nedan). Det ligger på 2149 för 6 månader = 358 SEK/månad (mot 549 ordinarie).

Senaste 5 säsongerna har det funkat med 6 månader pga tidig semester för LHC, vill man se slutspelet så får man komplettera lite, eller börja kolla lite senare i september.

För mig har det här varit prisvärt i alla fall.

https://www.tidningskungen.se/musik-och-film/c-more-all-sport

Jag går på ett 12-månaders abonnemang för 449/mån.. IPTV har jag för mig att vi inte skulle diskutera här när det är olagligt men det finns ju också..

Hockeytröjan

Man får vad man betalar för, finns säkert jättemånga som är nöjda med sin IPTV, jag testade tre olika leverantörer och upplevde störningar ofta under matcher (testade på flera olika nätverk med bra ner och upphastighet). Sen har du ju hela problematiken hur vida det är legalt eller inte.

Vi har de senaste åren tecknat cmore (TV4) utan bindningstid och sagt upp när LHC åkt ur, visst det är en större kostnad men det fungerar, sen smidigheten att kunna chromecasta ifall man är i stugan på landet eller hos en kompis.

CMore brukade stå i SAABen och kränga abonnemang. Någon som vet hur deras erbjudande brukade se ut? Antar att TV4 Play kommer köra liknande erbjudanden framöver ockås?

BarryRichter

Jag ser ofta bortamatcher i stugan, på hotell eller dylikt så den funktionen är också galet viktig.

Det får bli ett abonnemang hos TV4 helt enkelt.

Med denna kod får du 50 kr rabatt varje månad, inte mycket men alltid något: PSMECTOTAL

(Obs studentrabatt, men tror den går ändå)

Sjukt dyrt när man gillar F1 med och har andra streamingtjänster. Såg att Telia hade ett paket för typ 799. Då får man båda Tv4 (med SHL), viaplay (med F1), Netflix och HBO. Vet inte om det är något man ska satsa på. Tror det var 12 mån bindningstid då.

Matte vet du om all viaplay sport var med där? Typ premier leauge å NHL. Tyckte den dealen lät överkomlig ändå

Lukkinen Tecknade 2 års avtal 399 kr i månaden, typ 100 kr lägre än annars, men nu

gäller säkert andra priser vid nytecknande billigare eller dyrare, förmodligen dyrare……. mitt avtal går ut nu i December.

Femton

Tror det var det. För att kolla F1 måste man ha deras värsta. Kör F1 tv nu. Räknade lite snabbt för mig blir det 100 kr dyrare i månaden att ta det paketet. Men skulle jag bara ta Tv4 med SHL så blir det betydligt dyrare för mig.

Sen måste jag säga upp mitt Netflix, HBO och F1 tv isf.

Sillen Tack för tipset, det blir kanon…

Vill man borde man kunna köpa ett 6-månaders som man drar igång nu direkt för träningsmatcher och så köper man ett 3-månaders så man täcker slutet av säsongen och slutspelet, den värdekoden är giltig till 24-03-20

Synd att inte tv-leverantörerna kör samma kampanj. Slipper gärna att streama och har det gärna via kanalutbudet.

ett år senare

Någon som lyckats ta del av denna kampanj? Jag får meddelandet “ogiltig kod”.

Jag fick det inte heller att fungera så hörde av mig till deras kundtjänst. Svaret var att mitt nuvarande abonnemang måste löpa ut först (tecknade mig på ett år 14/8 2023, så först efter 14/8 kan jag sajna upp mig på det nya ”LHC erbjudandet”.

Jesse
                  Det lät verkligen smidigt och bra, jävla rövhattar de är.. Men om man sagt upp sitt abbonemang till förmån för LHC-abbonemanget så borde det väl inte vara några problem, tänker jag. Vad ska de säga då för att sabotera? “Nej din bindningstid med ditt förra abbonemang är inte förbrukat, så vi kan inte påbörja ditt nya LHC-abbonemang hos oss”..

Förra säsongen var det någon snäll själ som delade erbjudande för studenter. Tror det gav 50 spänn i rabatt och ingen bindningstid till skillnad från LHC-erbjudandet.

Nån som vet om det finns även denna säsong?