Oerhört ful tackling av Ekmark, älskar domarkåren
Allmän tråd om Hockeyallsvenskan, Hockeyettan och lägre divisioner.
- Redigerad
Det börjar spåra ur (tänker framförallt på hur vår match såg ut idag)…. Hockeyn blir bara tråkigare och tråkigare! Saknar fan tiden då vi hade Patric Blomdahl och Sami Torki-och det tilläts att spela HOCKEY på Riktigt-med ett Fysiskt spel, hårda-och schyssta tacklingar, gurgel, bråk, slagsmål, slashingar-ja till och med Per Ledins Jävla Facewash.. Nu har allt blivit så jävla tramsigt! Sporten hockey kommer tragiskt nog dö ut om 15-20 år om det fortsätter i samma takt som nu-med att ta död på all fysisk kontakt!
Lukkinen Matchstraff känns sjukt. Två minuter hade väl räckt alldeles utmärkt?
+1 Hugo tittar ju upp precis innan och ser att Elliot kommer, då får han väl vara med och skydda sig mot ”tacklingen” också om han nu ska ut från målgården och vara spelförande? Inget ansvar alls på puckhållarn i svensk hockey. Värst av allt är alla som glider runt med huvudet i kukhöjd och inte är med för fem öre, får matchstraff med sig varenda gång. Tro fan att Finland gått om oss internationellt.
”En vanlig match i hockeyettan hade kunnat sluta i total katastrof för Halmstads lagkapten Robin Dahse när han fick en skridskoskena rakt över ögonlocket efter en tackling.
– Ögonlocket gick helt sönder så det hängde ner för ögat så jag såg ingenting, säger han till SVT Sport.”
https://www.svt.se/sport/ishockey/robin-dahse-fick-skridskoskena-over-ogat-det-var-anglavakt
Usch, där hade han flyt.
Så går det när man inte använder ögonlocksskydd.
Kjeppkinesen Han hade inget skydd på dasen…
Kjeppkinesen Så går det när man inte använder ögonlocksskydd.
Inför krav på klampor!
”Med målet att stärka lagbygget med en back och en forward ber vi nu hela Djurgårdsfamiljen om stöd. Fram till den 4:e februari har samtliga supportrar och partners möjlighet att skänka ett bidrag öronmärkt till herrlaget - och varje gåva kommer att vara mer än varmt välkommen.”
https://www.difhockey.se/article/3d7as7f-1lead/view
Pinsamt. Blir spännande o se vilka dom får in.
- Redigerad
Om de får ihop några miljoner så kan de väl få köpa Costmar
”Precis som ifjol kommer Linus Videll få följa slutet av grundserien från läktaren.
Södertälje meddelade under fredagsförmiddagen att veteranen ådragit sig en fraktur i fotleden.
– Fokus kommer nu vara att försöka få Linus tillbaka till slutspelet, säger SSK:s fysioterapeut Adam Isik.”
Ajdå, tungt avbräck.
Segt. Jag håller lite på SSK i smyg.
Kjeppkinesen Av de tre vedervärdiga klubbarna i topp ser jag också helst ssk ta klivet. VIK/Pajen/Mora-skräll snälla.
@Kjeppkinesen @Kolle42 Jag skulle gärna se Södertälje och Västerås i SHL igen.
Nils Jag skulle gärna se Södertälje och Västerås i SHL igen.
Ja, SSK i alla fall men även VIK om de skärper till sig. Alla lagen med stora arenor i omnejd vill jag få upp.
- Redigerad
Någon mer än jag som scoutar Norén idag i deras match mot AIK?
Än så länge har jag dock inte sett honom på isen. Ligger han i PJ:s resväska och gömmer sig eller är han avstängd?
Kjeppkinesen Tänkte “scouta” jag också, men han är inte med i laguppställningen.
Kjeppkinesen Skandal.
Nils Jag skulle gärna se Södertälje och Västerås i SHL igen.
Jag ville ha upp Björklöven tidigare, men det är inte bra för oss med fler Norrlandslag så nu hatar jag dem istället och vill att de ska konka. Snabba ryck i hockey!
Jocke Skandal.
Han blev avstängd när han skrev på för LHC. Tillfällighet? Skulle inte tro det.