Kjeppkinesen

Nja, såg matchen då han åkte ut för tackling emot huvudet å det var inget å protestera emot och det gjorde ej Norén heller. En back som har spelat bra å tagit stora steg framåt i Kalmar är Schriber som spelade hos oss för ett par säsonger sedan. Kan vara något för oss om ett par år?

Är det bara jag som tycker att Hockeyallsvenskans studio är något av det tröttaste man sett? Jag klickar inte med någon personlighet i den.

Sitter på Karlskoga-Västerås igår, håller på VIK för kusinernas skull likt jag skrev i annan tråd men av annan anledning detta poppar upp. När Karlskoga gör 2-1 igår föregås det av en solklar utvisning på Karlskoga. Den kan inte bli mer solklar, då börjar jag kolla vem domaren är och känner att jag sett honom förut. Vem är det då om inte Sjökuken? Han är alltså petad från SHL men är lika värdelös i HA. Han måste snart vara i trean som Hästen? 😂

MrNebbiolo Haha Sjöqvist i Hockeyallsvenskan.. Stackars dem. Hoppas att han håller sig borta från SHL framöver. 😁

Tappa en 2-0 ledning till 2-2 för att sedan bjuda på detta halvvägs in i tredje perioden, herregud…

Rob Jag gillar hur du lägger detta inlägg i tråden “Allsvenska och lägre div” för det är där dessa lag hör hemma…

jg
        Skulle såklart in i SHL-tråden, men gillar hur du tänker! 😆

Till matchen ikväll så har Erik Norén avtjänat sitt straff och kommer spela för Kalmar.

Ska bli väldigt intressant att se hur han ser ut.

Kollar in Norén nu. Han är skicklig med pucken och lägger fina passningar.

Men det största intrycket på mig gör stämningen. Att inte Sveriges fjärde största stad kan leverera bättre inramning än det här är minst sagt sinnessjukt.

jg Redan där är han en uppgradering av Hulta…

Lite så ja.

Måns Carlsson tung pjäs och poängkung i Mora som ryktas vara av intresse för Cluben har gjort 2 nya poäng i kvällens match. Nog skulle han göra det bättre i en 3e-kedja än både Leier och Gallo??

jg

Frågan är om han är tillräckligt bra på rören för SHL. Dessutom ser han lite loj ut.

Han är 26 år. Hade han varit 23 med den statistiken så hade jag varit intresserad, men nu vet i katten.

• jg svarade på detta.