Hotspurs (Tyvärr Östergötland 🫤)

Grabben min spelar i Team 13. Det finns 75 aktiva spelare i Östergötland från den årskullen, hälften spelar i LHC. Skapligt svart hål på hockeykartan…

SnipernPyatt2 Jag tycker absolut att hjärta är viktigt också och ser jättegärna att så många spelare som möjligt håller LHC högst men inser samtidigt att verkligheten inte ser ut så, varken för oss eller nästan ingen annanstans heller på så här hög nivå. Tyvärr.

Edit
    Skulle vi försöka ställa upp med en trupp där en majoritet av spelarna känt mest för LHC skulle vi behöva ställa upp med snedskjutande Törna, Kre-U, Ekmark plus några andra halvfigurer. Tveksamt om de skulle kunna hjälpa oss att ta det där första jäkla guldet mer än tex Kocács trots att hans hjärta främst slår för AIK.

Jämför tex Kovács med Shore. Två spelare med liknande lönekuvert. Tycker det är extremt tydligt vem av dessa som är villig att ge mest för att LHC ska nå framgång.

Tycker vi blandar ihop äpplen och päron nu.

Man ska såklart få ha hjärta för andra lag/klubbar, men det handlar ju om att visa lojalitet och respekt (inte minst utåt i media) mot sin nuvarande arbetsgivare. Har tex någon sett bröderna Sylvegård springa runt på Malmös matcher under säsongen och prata med media att en dag minsann ska jag spela i Malmö igen. För Malmö är det lag som hjärtat dunkar mest för.

Har kongoniffen spelat något sedan han skyddade sig med huvudet?

Jirpo

Ja, det är som du skriver. jag tror de flesta (förutom Lukkinen) håller med dig om det.

Lincopia Ja, det är som du skriver. jag tror de flesta (förutom Lukkinen) håller med dig om det.

Hade jag fått välja fritt skulle alla hålla på LHC. Allt annat är sjukt och perverst.

Tycker att han visar respekt och lojalitet mot sin arbetsgivare när han ger allt för oss under matcherna och firar målen med laget, taggar igång fansen osv. Han gör det han ska för oss till skillnad från vissa andra. Var någon annan spelare ens nära honom förra säsongen när det gäller att tagga igång fansen?

Målvakts-Hävan är fantastiskt svag på isare. Släppt flera bara i den här finalserien enbart genom att inte va tät längs isen och minns nån groda i jVM också. Ingen bra egenskap när man dessutom är kort 😬

alfie Ja han har sett i bästa fall högst medelmåttig ut förutom när han varit direkt dålig.

Lukkinen Sant, känner verkligen flåset i nacken av Troja som precis gick upp i HA 😉

Fan, jinxa inte nu. Fanten bedyrar sin kärlek till Troja på Instagram, vet vi om han har en Troja-klausul? 😉

Domarnas hemska matchstraff på apan Thoresen har “upphävts” enligt någon paragraf. Kommer inte granskas för avstängning. Skönt att det går att felförklara sådana här horribla domarinsatser i efterhand men skrämmande att vi har så usla domare till att börja med som efter lång granskning väljer att fatta detta horribla beslut. Nu tycker jag förvisso att det vore jättekul om AIK slog DIF i finalen men den här matchen är helt på domarnas konto. Brutalt värdelösa!

Lukkinen

Fattar inte hur man som domarbas kan tycka Wessner är den ultimata att döma dessa matcher. Kan ju objektivt inte tycka att han är den bäst lämpade, eller? Får dom inte slänga in exempelvis Linde i en sån här matchserie?

Coaches challenge Problemet med vem/vilka som dömer är väl att dom bedömde att det fanns/finns hotbild mot vissa domare som gör att dom inte kan döma matcherna.

Dvs dom ”bästa” kanske inte får kliva in

LaumannBingo

Aa, men hur bedöms dessa hotbilder? Jag hade ju kunnat räkna ut med arslet att Wessner också kommer bli hotad (menar inte att det är ok, ifall någon skulle missförstå) efter han gått ut på isen i denna serie.

Coaches challenge Ingen aning men flera domare som behöver polisbevakning, men har det startat en hotbild redan i kvart/semi mot domare minskar ju såklart alternativen för vilka som kan döma framåt

Men nu t.ex lägger ju folk ut adresser på gårdagens domare.

Den domaren som dömde matchen med minst domarsnack efter hängdes ut pga 10 år gamla inlägg om att han höll på AIK.

Det stora problemet är att folk inte kan hålla isär person/privatliv & vad domarna gör på isen

Jaha så Gidlöf debuterar ikväll hos DIF. Kommer han briljera eller må tro?