jg Nog ska väl Mattias kunna spela väl i ett topplag?

Ja det kanske han vill. Sen får vi se om han nu tar ett kliv så kanske Sharks vill plocka över honom. Det kan ju vara så att andra toppklubbar i SHL erbjuder ett lukrativt kontrakt som han har svårt att tacka nej till.

Nils Det kan ju vara så att andra toppklubbar i SHL erbjuder ett lukrativt kontrakt som han har svårt att tacka nej till.

I så fall vaskar väl Sharks honom? 🙄

Sillen I så fall vaskar väl Sharks honom?

Ja det kan ju hända att Sharks inte tycker att han har utvecklas tillräckligt för att han är värd att satsa på, men har vi tur så ger detta halvår grabben råg i ryggen. Han har ju visat upp vad han kan i JVM och även tidigare, så om de låter honom harva i AHL kan han ta ett steg närmare NHL och vi får utbildningsbidraget.

Sillen

De bör ha ett år till på sig att skriva kontrakt innan rättigheterna försvinner.

Barry_Carlisle Är du säker på att rättigheterna gäller i 4 år, jag har fått för mig att det bara är tre, men jag kan ju givetvis minnas fel.

Nils det är 4 år. Gick från 2 till 4 för några år Sen.

Såg Djurgården-Nybro, och helvete i min låda vad bra Tex Williamsson var. Helt sinnessjukt. Det fick mig att fundera, är det inte lite konstigt att han bara fått chansen i SHL i en säsong? Var ju bra första säsongen i Oskarshamn och har egentligen bara haft en riktigt dålig säsong i HA, resten är ju starka papper. Nu ska ingen missförstå mig att jag menar att han ska hamna i Cluben nästa säsong, absolut inte, utan detta är mer en observation.

HNez vad bra Tex Williamsson

sveriges ojämnaste målvakt. lika bra som han är idag, lika dålig är han imorgon

HNez Coolt namn har han iallafall fast coolaste namnet på en målvakt i SHL dom senaste åren är definitivt Strauss Mann som lirade i SAIK

Ikväll borde Zion Nybeck göra comeback i matchen mot Södertälje. Nån som ska se?

SSK sjunger att de hatar Linköping. Så gulliga

”LHC är cluben utan guld!” i Scaniarinken i matchen mellan SSK-Oskarshamn 🫡

Helt underbart att hatet finns kvar efter ett par decennium i olika serier ❤️🤍💙

// MagnuM

Kallzon
              Tänkte precis fråga om dom brukar sjunga om oss.

Först ramsan “Samma skit som Linköping” till IKO-fansen som sedan följdes upp med någonting om hatar som du skrev och slutligen “ LHC är klubben utan guld”.

Så tre ramsor om oss sista 4-5 minuterna av andra perioden. 🤣

5 dagar senare
              • Redigerad

Pajen får söka nytt jobb.

Blir att ratta in Bofors-OJK ikväll. Bakke vs Nybeck

alfie Zion är verkligen mikroskopisk