Nils Alla människor är olika och har man otur så är det lätt att såra andra även om man inte menade att göra det.
Det är helt fantastiskt att vi alla är olika, och tycker olika, som Sillen är inne på, det gör livet mer spännande.
Jag menar givetvis inte att hockeyspelare ska tåla att bli sårade, och egentligen inte heller att man ska anta att de bör tåla vad som helst, även om det kanske verkade som det. Utan har man ett offentligt yrke, där människor aktivt följer ens bransch och ens personliga prestationer har man två val, kunna klara att folk kommer kunna ställa sig negativa till en, eller undvika att läsa om det. Liknelse kan dras med t.ex. politiker, hur ofta tror vi inte att det skrivs på internet att Ulf Kristersson/Magdalena Andersson/Ebba Busch/Jimmie Åkesson är idioter? Antagligen mer eller mindre varje dag, men de låter sig inte påverkas av det.
Jag står fast vid att enda gången jag anser det är direkt fel att öppet ställa sig negativt till en person i offentligt yrke, är när deras barn är i närheten, t.ex. som Fransson (eller vem det var), där hans unga barn fick stå och höra hur vuxna människor står och kastar skit på sin farsa.