Jocke Nej. Rätt snårigt men båda hade väl ungefär samma tidsprognos. Inte så stor skillnad som din reaktion antydde iallafall.
Silly Season 2023/2024 - Diskussionstråd
- Redigerad
Anonymous2 Det stämmer inte, Elie ska vara tillbaka näst nästa vecka, iaf enligt Corren. Vad är din källa?
Han som hade källa inom laget igår sa väl 5 veckor. Sen tolkade jag Corren som absolut inte nästa vecka men eventuellt därpå om allt flyter på. 3 veckor om vi har tur med andra ord.
- Redigerad
Så svarar LHC:s sportchef – på uppgifterna om Greco
Sporten vet att det är en spelare som diskuteras/har diskuterats, men frågan är vad LHC anser sig kunna erbjuda för roll och hur de ekonomiska kraven ser ut.
Det är dock ingenting som Peter Jakobsson vill kommentera.
– Vi har några namn som vi tittar på, men om han är ett av dem låter vi vara osagt för tillfället, säger han.
Såg att Greco och Hultström följer varandra på instagram. Behöver inte betyda något, men finns ju ingen koppling mellan dom två.
Greco följer ju inte särskilt många heller, ca 350 st.
Rob De har inte spelat med varandra tidigare mig veterligen…
Om vi nu saknar cash till en spetsvärvning tror jag PJ siktar på ett artistkontrakt på 6 månader med start oktober. Skattemässigt blirt det så mycket förmånligare för spelaren.
Olausson intressant enligt Aftonbladet….
Renegade12 Men nej vafan. Han och Arla är ju bästa polare, nu får det räcka med inavel, var lite proffsiga förhelvete.
Renegade12 Var inne på honom i våras. Nu är det ju inte på centerpositionen det kniper (om Elies skada inte är värre än vad som sagts) men som en billig lösning gillar jag ändå tanken. Är ju exakt en sån spelartyp vi har saknat, som kan styra tempot, hitta oväntade passnignar och som kan täcka upp i producerande linor vid behov. Jag är positiv!
Jag är också positiv, billig, helt prestigelös, får vi inte in ren spets som verkligen är spets tycker jag också att det är ett riktigt bra alternativ. Han var en rejäl injektion i Luleå förra året tycker jag.
MrNebbiolo Exakt, är ju lite av en “Alexander Johansson-värvning” fast med mer uppsida. Tror inte han skulle gnälla heller. Jag gillart.
alfie är väl snarare ett sundhetstecken? Bara för att man har 300k måste man ju inte spendera de på vad som helst.
Håller helt med. Jag är en av dom som tycker det är vitalt att vi värvar en spets-fw och inte bara bredd, men ska vi lägga 275-300 kSEK måste man vara relativt säker på att det blir ROI därefter.
Greco är ju snabb som fan, men han var inte ens topp-60 i SHL:s poängliga förra året. Så är det 275-300 som gäller för Greco tycker jag man ska skita i det även om pengarna finns. Ser en risk att det blir ytterligare en hög lönepost som ändå inte gör tillräckligt stor skillnad
[raderad]
- Redigerad
Ae vet inte, är skeptiskt, kanske kan funka men en 37 årig center? Nja för min del. Om vi har en skada på Elie och den blir längre, absolut. Men som sista värvning när vi behöver en LW/RW så förstår jag inte poängen, vart ska han få plats?
- Redigerad
Ja samt att jag tror de gillade Strandberg som RW med Bystedt och Little samt att även Wagner ska få chansen ordentligt. Bystedt och Wagner sedan borta på JVM som sagt. Jag ser verkligen platsen för Olausson, dessutom får vi alltid fler skador under resans gång. Viktigt med rätt profil såhär sent som inte stör det laget byggt upp redan.
Arla plockar sin egen ersättare i femtefemman? (för dom som inte vet, femtefemman är en hockeypodd - rekommenderas)
- Redigerad
exile82 Tycker den är kul, Fimpen är rolig Och har fått ett bra intryck av Olausson sen han klev in. Otroligt störig dialekt men verkar va en skön prick iaf med mycket självdistans.
Allt handlar ju om att han ska va billig och acceptera en undanskymd roll. Gör han det tror jag som @MrNebbiolo att det inte är så tokigt med en proffsig, prestigelös “gamling” som varit här förut och känner folk i föreningen. Hade inte rubbat dynamiken tror jag.
Har mycket hellre en Olausson med hög hockey Iq istället för Costmar. Absolut är Arvid väldigt mycket yngre men ser verkligen ingen potential i honom att han ska bli en bärande spelare i cluben de chanserna har han fått… låna ut med möjlighet att ta tillbaka vid skador