• [raderad]

• Redigerad

Kjellman han säger att det beror på om alla är skadefria & om dom gör det förbaskat bra så kanske man avvaktar lite mer. Och isåfall kommer det ingen till premiären. Men han säger också att det dom har lite annat i pipen men att inget är speciellt nära.

PJ är svårläst. Han kan lika gärna ha någon klar idag men han kan också skita i det.

Little blir exempelvis alltid skadad 10-15 matcher så vore skönt om man för en gångs skull fattade det och tog in någon & inte sen i ren panik

Blir uppriktigt orolig av PJ’s kommentar, vi kan inte fortsätta hålla på och chansa att “det löser sig på något sätt”, det behövs någon som kan göra poäng in nu.

• [raderad]

HNez får hoppas han bara säger så men ändå gör allt för att få in någon så fort som möjligt

En positiv sak med forwardssidan är att vi endast tappat spelare lägre ner i laget och åtminstone i teorin fyllt på med spelare som borde kunna producera mer.

Maxwell 0,16 p/m - ersätts av Remi Elie 0,56 p/m
    Matteau + Palmu 0,14 p/m - ersätts av Leier (här förväntar jag mig minst 0,5 p/m för att det ska vara godkänt).

Utöver dessa har vi ett gäng spelare som bör kunna producera mer:
    Ljungh 0,5 p/m - de tre föregående SHL-säsongerna snittade han 0,81.

Bystedt 0,44 p/m - här förväntar jag mig ytterligare utveckling och högre snitt.

Potentiella minusposter:
    Gallo upprepar troligen inte sin 15-målssäsong.
    Broca är ett år äldre.

Givetvis en något förenklad bild, men även utan en värvning och “allt annat lika” bör vi kunna öka vår produktion och ha en “bredare spets” än i fjol.

Bing En positiv sak med forwardssidan är att vi endast tappat spelare lägre ner i laget och åtminstone i teorin fyllt på med spelare som borde kunna producera mer.

Exakt! Det intalar jag mig själv varje kväll när jag ligger i sängen och grubblar på kedjeformationer och truppdynamik. På forwardsidan så har vi i princip de senaste två somrarna bara fyllt på med spets i transferfönstret. Det gör mig förvisso lite fundersam över hur löneläget och hierarkin ser ut, men det orkar jag inte grubbla över nu.

På pappret har vi en bättre trupp i år, minst 9-12 poäng bättre såvida alla är friska.

Varför har Frölunda inte förlängt med Greco?

• [raderad]

East ryktas lite lätt att dom kanske förlänger med honom också. Hade faktiskt gärna sätt honom i cluben. Han är sjukligt snabb och är ändå anpassad till SHL spel nu. Samt har poängen i sig från AHL. Kan säkert vara bättre säsong 2

[raderad]

Håller med, Greco har på pappret många aspekter som gör en intresserad. En säsong i sig där han dessutom kom igång mer framåt slutet där han dessutom gjorde 8 p på 13 matcher i slutspelet. Är fortfarande bara 29 år, RW och har en del kvaliteter som inte riktigt finns i form av speed, förmåga att dra upp tempo och därmed skapa utrymmen.

Han är för mig även intressant då jag tycker att han hade lika gärna, återigen på det berömda pappret, initialt kunnat testats med:

Little - Bystedt - Greco

Men likväl hade man då kunnat göra om och även testa:

Leier - Ellie - Greco

Little - Bystedt - Rattie

Alltså djup.

[raderad]

Det är ju bara splash the cash nu när man vet att Malte gjort sitt val, Greco kan väl inte själv överväga att förlänga med Frölunda nu om man inte fått till förlängning innan? Strömwall, Friberg och Klingberg som övriga RW-forwards.

Nej, bara för Jacobsson att erbjuda Greco Strömwalls tänkta roll och en bra lön så borde han kunna lockas hit.

Rob kanske inte dumt men jag tror att det även där finns hård konkurrens trots att Frölunda kanske är borta som alternativ.

Number_10 håller med dig helt om Malte. Dessutom är hans stats senaste säsongerna inte värda dom pengarna han själv anser sig vara värd imo.

Jag tycker ändå att det sved lite med Maltegate. Tror han hade passat som handen i handsken i vår trupp, men men. Har man blivit nobbad förr så vet man att det går över i sinom tid. Kanske.

Glad att strömwall valde Frölunda istället, sa det tidigare att jag tror inte han är värd 300k i månaden (än mindre 350k som han verkar få i Frölunda utifrån @Vtown uppgifter). Grabben spelar för pengar och ingenting annat. Jag tror Frölunda kommer vara ungefär som LHC 2009; en dyr trupp som floppar.

Ser det inte som katastrof att gå in i säsongen med det vi har, även om det såklart måste in spets på sikt. Gäller att spelarna vi har/har värvat levererar lite under hösten nu och visar att vi faktiskt har ett slutspelslag, då kanske vi kan klättra lite i värvingshierarkin.

Jag hade verkligen hoppats på Malte. På något sett sved det dock mer när Gabbe presenterades för Växjö. Räkna med honom i framtiden på något sätt.

Bristedt, dahlström, Carlsson, Malte… många ex LHCare som väljer att inte komma tillbaka. Ja tror att hade vi varit ett stabilt slutspelslag hade de flesta kommit tillbaka. Hoppas vi lyckas bygga upp laget nu ändå så kommer fler välja oss, det är ja övertygad om.

Kollar FBK nu, Dahlström hade plockat många viktiga minuter… nu har vi i stort sett bara fanten att ta de här tunga minuterna match efter match

Är Greco verkligen en möjlig värvning? Skulle gissa att Frölunda gav honom en rejäl signing bonus som beskattades i USA. Ingen möjlighet vi har. Tror nog han skulle kosta mer än vad Malte gör i Frölunda.

Ivan

Vi verkar kolla på olika matcher, helt enig om Dahlström men Eddie har ju knappt ett rätt hittills. Helt sjukt att han ens får kontrakt i SHL så dålig han är med både pucken och på rören.