East Det som talar för en forward in är att Jakobsson sagt det i media..

Dels det men även helt enkelt för att man bara har 13 forwards. Det kommer inte räcka långt rent numerärt. Vad hann de med, en veckas träning innan någon skadade sig och behövde operera handen.

Ser det som ganska givet att man kommer behöva värva snart. Frågan är mest om Jakobsson plockar in ett genomtänkt alternativ med en gång eller väntar tills det börjar brinna.

Malte klar för Frölunda, 2 år. Kan ju PJ släppa honom iaf…….

• East svarade på detta.

Han är presenterad av Frölunda

Då kan man släppa det enorma fokuset och förhoppningsvis för LHCs skulle så har PJ överblick över marknaden.

Jag tror att Jakobsson vetat om det här innan det kom ut och det bör inte förändra hans arbete.

Riktigt tråkigt men tyvärr bara att acceptera. Jag kan tänka mig att de kunde betala mer och ligger längre fram än oss vad gäller slutspel och att gå långt.

• [raderad]

• Redigerad

Hännikainen också klar för sin tidigare klubb Adler Mannheim.

Strömwall och Hännikainen borta.

Om det är så att man suttit och väntat på Strömwall tills nu och inte har nåt annat huvudspår blir jag riktigt irriterad

Tycker man kan gå för Greco som ändå är anpassad till SHL nu

Kjeppkinesen Vi kan räkna bort Strömwall. Min magkänsla säger att han går till Frölunda om det blir spel i Sverige.

Magkänslan säger att han gör succé där tyvärr. Han vill vinna SM-guld och det kan man ju förstå.

Jag gråter inte över Strömwall. Han har inte bevisat ett dugg i SHL. Jag misstänker att han är väldigt överskattad.

Kjeppkinesen Han vill vinna SM-guld och det kan man ju förstå.

Nja.. Han är känd för att jaga pengar och Frölunda har varit på desperat jakt efter spets. Tror inte han går dit för att han bryr sig nämnvärt om en titel i SHL ärligt talat.

Han vill uppenbarligen inte spela här. Skönt att komma förbi denna onödiga väntan ändå. Nu får Jakobsson trolla med knäna.

75k mer i månaden hos Frölunda klart Legoknäcken drar dit! Smuts

Vart är han som var kompis med Malte som lova att de blev LHC om de blev Sverige ?

• [raderad]

• Redigerad

Vtown han kan gott gå dit, vill inte ha han här.

Hoppas bara Jakobsson inte gått på hans utnyttjande och enbart fokuserat på honom för då är det kört.

Han MÅSTE hitta någon

Den glidaren hade nog inte passat i LHC ändå där alla spelare kommer att behöva jobba röven av sig i varje match om det ska bli några vinster, han kan glida runt och räkna pengar i Frölunda istället…