Ivan Aronsson mycket möjligt men Leier och framförallt Elie, var får du det ifrån?

En bit efter säsongen när vi insåg att vi inte skulle få Larsson började budkriget med Färjestad om Elie.

Jakobsson har dessutom uttalat sig om att han var förvånad att Elie fanns på marknaden i det skedet.

Att vi sedan fick in Leier även om han presenterades tidigare än Elie är nog att han ingick i paketet för att få Elie eftersom de är kompisar och spelat ihop tidigare.

Det sista är dock bara en gissning men det har också lyfts upp mrmadhawk i VF podden nyligen.

På tal om VF podden som drivs av Färjestad anhängare så lyfts Elie upp som en av kommande säsongs flippar och att vi gjort en mycket bra värvning i honom.

East Leier ska vara välscoutad PJ var ju och kolla in han under flera CL matcher. Så de var garanterat någon han fört diskussioner med innan

Solid Ingen som hört något kring Gabriel Carlsson

Sägs enligt Sportbladet vara klar för Växjö kommande tre år.

Solid ja en av Kreu, Aronsson hade räckt och istället Carlsson in.

Då hade backbesättningen varit super med Hultström och Hävelid som offensiva och Fantenberg och Carlsson som allround.

Nu kommer Carlsson in i Växjö rätt sent och tanken kanske var att han skulle spela kvar i USA och vi ville göra klart tidigt?

Hur bra är Gabriel Carlsson då? Jag kan tänka mig att han är mycket dyr sett till vad han kommer prestera.

Jag tycker det är viktigare att vi lägger pengarna på en poängstark forward istället.

• [raderad]

• Redigerad

Ryktas nu att Oscar Lindberg är klar för Saik. Frågan är ju då om Bern går för Strömwall istället.. finns inte mycket på Markanden och tror då Bern snor åt sig strömwall

• East svarade på detta.

Kjeppkinesen jag tror att du är helt rätt på det. Gabbe är bra men jag tror att priset kan ha trissats upp i och med att tre lag budade.

[raderad] hur många utländska spelare får varje lag i Schweiz ha? Har för mig att det finns en kvot där.

Om Lindberg lämnar har dom 15 forwards på kontrakt och totalt 5 utländska spelare.

Såg också att Reideborn är deras nya målvakt, dom skiter i att han spelat i Ryssland?

• [raderad]

East tror dom får ha 6 stycken faktiskt typiskt nog och strömwall vill helst till Schweiz så risken är stor och då har Jakobsson säkert lagt alla sina kort på Strömwall och då sitter vi här utan. Ja såg det med men känns inte som Schweiz bryr sig så mycket

[raderad] i så fall är hoppet att de har för många forwards på kontrakt? 15 när Lindberg lämnar

• [raderad]

East har för mig att jag läst att dom inte skulle släppa Lindberg förens en ersättare blev klar

[raderad] strömwall vill helst till Schweiz

Är det bekräftat att han helst vill dit?

SAIKs centersida är sjuk.

• [raderad]

• Redigerad

Kjeppkinesen inte ” bekräftat utåt” men vad jag hört så är det så. USA eller Schweiz

• [raderad]

Kjeppkinesen japp. Tror det kommer sluta med en panikvärvning ( Ikonen, Palmu) när vi står där med tunn trupp och försöker överleva. Jag hoppas verkligen mer på Jakobsson

• [raderad]

Kjeppkinesen Hoppas får du göra hur länge du vill och det gör jag med, men min känsla är att strömwall ej kommer hit och den truppen vi har nu är den truppen vi står med i premiären.