Silly Season 2023/2024 - Diskussionstråd
Sååå. Den där Grimaldi är ju fejn. Honeybadger 2.0 typ.
Rpezon Grimaldi
Allt med honom är porr. Riktigt cool kille!
Lejon-Fantasten Skillnaden är den att Karlqvist har producerat 2 raka säsonger med en väldigt hög poängskörd under båda säsongerna, sett till poäng-och matcher.
Förstår inte, vad är skillnaden mot Tambellini?
alfie En våt EP-dröm jag hade förra sillyn. Känns verkligen exakt som spelartypen vi behöver, baserat på statsen iaf
Små lirare känns dessutom som Clubens DNA, iaf förr när vi var någorlunda framgångsrika.
Finns det minsta tillstymmelse till möjlighet att få hit Tynan så vore det en riktigt nobrainer att tömma skattkistan för att få hit honom. Nu efter att ha sett snubben i ett antal VM-matcher är jag rätt övertygad om att han hade haft lekstuga i SHL. Och verkligen EXAKT en sån spelare vi behöver. Pucksäker, teknisk och en otrolig blick.
PJ - ring agenten och känn efter iaf?
Tynan har gjort en jäkla massa assist i AHL men inte så mycket mål, vem i LHC ska göra mål på hans passningar? Får ta hit Grimaldi med som gör betydligt mer mål och bilda kort i rocken kedja
Hade gärna sett Tynan här men han har väl en garanterad årslön på över 8 miljoner kr även vid spel i AHL. Känns inte direkt som vi kan matcha det..
Vad ska man locka med? Gå ned i lön med en halv mille i månaden och få istället obegränsat med iskalla hamburgare från Flott.
Vem har skrivit till vem? Hittar inte inlägget du svarar på.
HejaCluben författaren har raderat det
Lejon-Fantasten Det här blev fan droppen.. Jag tar ett break från och skriva här, för uppenbarligen får man ju bara skit!! Så tröttsamt med denna jävla häxjakt och gnäll, negativitet, driva på andras bekostnad
Hej @Lejon-Fantasten jag tycker att det är trevligt att läsa dina tankar om Cluben. Jag kanske inte håller med dig till 100% i alla dina påståenden, men jag vill inte missa din syn om LHC och allmänna hockey tankar. Vi är ju en udda samling av människor som tycker olika om saker och ser verkligheten olika, men vi är förenade i vår kärlek till LHC. Så ta och kom tillbaka rätt snart när vi behöver dig här inne.
Fem kandidater har man framme till klubbdirektörsrollen, förhoppning finns att det ska vara klart nästa vecka enligt Corren.
- Redigerad
Klubban Fem kandidater har man framme till klubbdirektörsrollen
Jag gissar på att de som är kvar är: Ordförandens lillebrors fru, marknadschefens kk, kassörens farfar samt snubben som äger ismaskinen som dessutom är nästkusin till vice ordförandens och det assisterande sekretariatets kusins pappa.
Kjeppkinesen Och Brynäsmössan.
Och Brynäsmössan såklart!
- Redigerad
Viktigast är väl att det inte finns några LHC sympatier hos de man rekryterar, gärna nån Hästen nisse med brinnande LHC hat, gubben med Brynäs mössan skulle nog funka han med!
Ja vi får väl se om de klarar av att fixa fram en vettig klubbdirektör, vi märker om ett år eller så om personen i fråga är en tillgång eller bara ett sänke.
- Redigerad
Är det bara jag som undrar var Malte strömwall tar vägen ?
I shl börjar det bli tjockt om han tänker sig en top 6 roll med pp tid , om han inte vill harva i Malmö eller Modo ! Schweiz börjar också fyllas på !
Hörde att han kräver mycket i lön , men hans alternativ borde ju bli mindre för varje dag.
Även Jesper fröden som är en liknande spelare , också rightare lär väll ligga före honom också , att lag hugger på honom likt Örebro och Saik
Chad tror att båda dessa herrar kommer att signas (om de signas av en klubb i Europa) fram mot slutet av Juli, rent hypotetiskt så borde väll deras första handsval vara att stanna i NA, eftersom man inte hör något om dem, och då inleds väll free agent signing-perioden i Juni (om jag inte är ute och cyklar).