Eftersom Lilja har fått ett lukrativt kontraktsförslag så måste det finnas pengar över om nu tweeten från Hockeykarusellen stämmer.

exile82 men visst trodde jag att det hade kunnat finnas en slant över till en toppforward ändå?!

Oroväckande, men det är ju allmänt känt att Cluben inte är mästare i ekonomi heller…

exile82 Dålig deal med Palmu och att Junlandsituationen säkerligen inte är löst än. Plus att Elie och Leier eventuellt är dyrare än vad vi tror.

Nåt i den stilen kanske..

exile82 Gäller nog att visa lite sportsliga resultat snart och släppa det här med att vara “trivsel-klubben” där lång semester och låga krav är standard…

jg Yes, hög tid att leverera på isen igen. Att börja ta steg för att visa att sponsorernas pengar faktiskt gör skillnad.

[raderad] Tynan ser riktigt mysig ut! Exakt en sån spelartyp jag eftersträvat lääänge nu. Pucksäker, avig, bra blick, känsliga handleder. Dessutom rightad och liten –> en Ryan Lasch-kopia typ.

Detta baserat på några få byten 😆 Men hans poängsnitt och ratio mellan mål och assist genom karriären skvallrar ju om en snubbe med riktigt bra hockey sense.

Jag fattar inte hypen kring Lilja. Han kan åka fort och fram men sen då? Är han vår potentiella poängligavinnare?

Jag vill ha kreativitet och passningsgenialitet, typ Hlinka/Tony i dess prime.

Liljas stats i KHL är väl inte superfeta heller? Detta är alltså en kille som gjort lika många mål som Törnqvist i SHL bortsett från första säsongen.

Om vi ska spränga banken med 350k/månaden eller dylikt förväntar jag mig en spelare som gör 1 ppg.

Lilja - Ljungh - Ehn

Leier - Ellie - Rattie

Little - Bystedt - Russell

Gallo - Strandberg/Costmar - Törna

lkpg__ Är han vår potentiella poängligavinnare?

Varför skulle han vara det?

Han är kvick, han gör poäng, han är en mönsterbrytare. Han är riktigt j-a bra.