Jag har en fråga: Vad är fel i LHC?
När Roger Melin kom till LHC ordnade han harmoni i laget. Spelarna trivdes, och det syntes också på isen där man hade roligt. Det fanns ett go i laget. Ett go som Roger Melin tog med sig när han försvann, och som man inte sett i LHC på ett tjugotal matcher. Här sitter LHC med ett utav seriens bästa lag på pappret, men ändå lyckas laget underprestera å det grövsta match efter match. Det är individuella prestationer överallt och det lyser igenom från laget en attityd i stil med "Måste jag gör det här?".
Jag är övertygad vad som är fel. Gunnar Persson. Spelarna ser inte ut att ha förtroende för Gunnar, och inte heller Gunnar för sina spelare. Förut var det anfallsspelet som klickade, jojomensan LHC började göa mål igen men glömde bort det viktigaste: defensiven. Hur jävla svårt är det att bygga ett bra anfallsspel på en bra defensiv?
Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Inte det minsta ledsen att behöva säga det heller, men Gunnar Persson. Du har gjort ditt här nu. Och jag är inte imponerad. Ska vi prata svacka så var inte "svackan" i början på säsongen någon svacka alls i jämförelse med den här. Sådant här illa spel har jag inte sett på år och dagar.
Oscar Ackeström. Du har inget mer här att göra. Och så säger Mike Helber "Vi vet hur bra Ackeström kommer bli i slutspelet" Hur fan ska han kunna bli bra när han är sämre än värdelös i varenda match?! LHC gjorde sig av med lite hjärta i Välivaara och ordnade sedan till så att Junland ville bort härifrån. Jaha jaha, säger jag. Jag tror det är en skaplig schism mellan spelarna och Gunnar Persson. Det syns på isen också. Gör något nu innan det går käpp rätt åt helvete med den där jävla sopan i båset.