alfie Har vi dålig talang i j20 kanske vi ska kolla på ett kortsiktigt HA-lån, men att bränna pengar på en utfyllnadsback här och nu känns fel, tycker jag.

Klokt sagt. Bränner man massor stålar på en back och Fanta är tillbaka i spel vid slutet av oktober så hamnar man i en tråkig sits också. Då ska man bänka en ordinarie back istället.

Tror mer på en HA-spelare för en billig peng isf. Om det nu behövs.

PersonligaPersson Absolut spelar det in, men det var 12 backar som snittade >25 minuter per match över 82 omgångar ifjol. Då borde våra grabbar klara det över 5-6 matcher med längre vila mellan matcherna kan man tycka.

alfie Problemet är väl att Junland inte bör spela för mycket pga hans återkommande besvär. Han hanterar det ju med sällan skådad karaktär och spelar trots smärta, men det finns ju någon form av gräns. Hultström, Pettersson och Nyberg kan nog äta lite mer tid, absolut. Brickley i Västervik snittar 27.04 på tre matcher (en till förlängning förvisso, men det är ju inte så mycket extra med 2-3 minuter där), nog ska vi kunna få upp Hultström lite till (kanske kan hjälpa honom komma igång om inte annat)

Jag ser ingen panik alls på baksidan.

Vi har en spännande back i Sjöström.

Sjöström tycker jag dessutom gjort det mycket bra i sina framträdande.

Problemet kanske är schira, han har ju vuxit bredvid fantenberg något ohyggligt.

Vem ska han spela par med?

Vad tror ni? Kanske Nyberg?

• Redigerad

Annars är ju en sådan som Lagesson jävligt intressant, om nu inte något lag plockar honom på waivern. Bara $225k för spel i AHL, jämfört med ifjol då han lyfte 750k även vid spel i AHL.

Han och hans flickvän väntas bli föräldrar framöver (halvvägs ungefär nu), kanske vill man hem till Sverige och närhet till familj och vänner?

William har förflutet med Nyberg och Ehn i Frölundas juniorlag. Med Russel i Edmontons organisation, samt med Hultström och Pettersson hos Djurgården.

Skulle dock kosta en del, men med tanke på hur sköra man känns på backsidan så hade jag tyckt att det varit värt det. Skeppa en/två överflödiga importer på forwardssidan istället.

Perkele att Fanta gör illa sig. Otur. Det är mer en otursskada än belastningsskada.

Men, man ska inte underskatta betydelsen av en rejäl försäsong. Det finns tyvärr ingen knapp att trycka på, och att vänta på en bebbe i flera veckor var inte bra alls.

Pajen borde kika på andra SHL backar som får dåligt med istid i andra klubbar. Låna en spelare i 4 veckor. Win win. Samma sak i Finland.

LHC är inte bra nog att ge en oprövad junior chansen, det kommer att bli en skräckupplevelse för en ung grabb. Samt, att spela Junland för hårt nu kan straffa sig, och Hävelid behöver sparsamt med speltid när han är åter.

Franckie Burns Om inte någon annan har sagt något om Nylander så var det bara ett namn jag drog ur luften när han och hans agent var kryptiska på twitter i somras. Hade noll belägg för det, men jag kan ju ha missat någon annan nämna det med trovärdiga källor.

Nån som hört något mer om maxwell, matteau? Lirar dom på torsdag eller har den ena paus och är den andra snuvig fortfarande?

Schwartzen Enligt artikeln i Corren om Fantenberg kan Matteau och Weigelt vara tillbaka imorgon medan man inte räknar med Maxwell (eller M Hävelid, som tidigare nämnts).

Som jag uppfattat det så är ändå Hävelid på väg tillbaka, det pratades om denna vecka men så blev det inte. Ponera på att han är tillbaka nästa vecka så handlar det om två matcher vi är kort om folk, dröjer det ytterligare en vecka så handlar det om tre matcher.

Är fanten tillbaka till den 18 oktober efter att då varit borta 17-dagar, dvs 2-3 veckor så har han bara missat tre matcher. Tycker ni verkligen att vi ska värva en ny spelare för tre matcher, jag tycker det är dags för lite is i magen och inte få panik. Jag är övertygad om att tränarna och pajkobsson har koll på beräknat när Hävelid och Fantenberg beräknas tillbaka och om nödvändigt värvar, men för tre beräknade matcher så säger jag nej.

Om rätt defensiv back finns så säger jag Kör. OM fanta blir Borta längre så kan denna back ta Nybergs plats om den är riktigt bra. Tycker inte Nyberg är stabil överhuvudtaget, har satt oss i dåliga positioner om och om igen varje match, vänder nästan alltid bakåt i zon och tappar puck eller fastnar i sargduell eller drar ett slagskott sarg ner och ger bort puck.plus att han känns så sjukligt stressad hela tiden. Han och Hultström är det mest ostabila backparet och Hulta skulle behöva en riktigt defensiv pjäs som tar hemjobbet medans Hulta kör offensiv räd.

Om rätt defensiv pjäs finns så kör.

Anonymous6

Inget alls om nyförvärv, för ett par veckor sedan vet jag att man leta spets. Men det där kan som bekant svänga fort.

SM-guldiframtiden Är fanten tillbaka till den 18 oktober efter att då varit borta 17-dagar, dvs 2-3 veckor

Risken är ju att man mörkar när man säger 2-3 veckor, så gör man ofta i sådana här sammanhang och sedan hänvisar man till bakslag när alla undrar vad faan det är som sker..

Budgeterat för 6300 ,vi snittar 4000!kanske inte finns några pengar att värva för

Sejbin Där 2 av 3 matcher har varit vardagsmatcher mot SAIK och Luleå.

Det kommer se bättre ut. Sedan är fortfarande 6300 en skaplig glädjekalkyl med tanke på alla yttre faktorer.

Man borde nog lagt sig på ca 5500-6000, troligen mittemellan. Senaste “normala” säsongen 19/20 hade man ett snitt på 6063.