Pajen säger till Corren att det kan bli aktuellt med en värvning pga skador på både Fanta och Hävelid. Oklart när Hävan kan spela igen dessutom…
Mja. Man borde väl bredda upp backbesättningen helt klart.
Pajen säger till Corren att det kan bli aktuellt med en värvning pga skador på både Fanta och Hävelid. Oklart när Hävan kan spela igen dessutom…
Mja. Man borde väl bredda upp backbesättningen helt klart.
Ja, som vanligt är det fritt fram med egna spekulationer.
Att det inte ens finns någon tidsplan för Hävelids comeback (efter en månads frånvaro) samtidigt som Fanta faktiskt hoppar runt på kryckor och blir borta minst 3 veckor.. Så tolkar jag detta som att man är på jakt efter en back. Det säger man såklart inte rakt ut dock.
Så, all in på Gabbe C?
Fel av mig kanske drömde jag att det var en överkroppsskada. Ja ja man kan inte alltid ha rätt.
Ja Gabbe vore en jättebra värvning.
Får hålla koll på om någon plockar upp antingen Lagesson eller Gabbe under sin waiver.
Gabbe C ej upplockad på waivers.
En värvning av Gabbe bör verkligen vara extremt ekonomiskt gångbar i mitt tycke, nästan “Signa första året och spela billigt, få ett riktigt fett kontrakt nästa” om det ska vara rimligt. För plockas han in på marknadsmässig lön så kan vi nog tvärt tvärglömma förstärkning i form av spets på FW-sidan, då får vi bara bita i och hoppas att Ljungh + Rattie + Little pungar ut 30-50P… Men detta har jag inget belägg för, utan här går jag på känsla…
Vill verkligen se att man tar in Gabbe. En bättre ersättare till Fanten kan vi knappast hitta och det borde också möjliggöra ett dumpande av schira om Hävan kommer tillbaka. Alternativt ha ytterligt en backup när Junland går sönder.
Shls bästa backuppsättning på G?
Det är lugnt. Pajen hittar nog nåt i andra sorteringen. Nån transatlantimport som inte kan åka skridskor men är en skön snubbe eller nån europe som inte kan engelska och inte kan kommunicera med laget.
Frågan är väl hur rimligt det är. Han får trots allt över 4 mille enbart på att spela av kontraktet i AHL. Det skulle väl vara av andra skäl än pengar han kommer hit isåfall.
Tror man får sikta in sig på något annat dessvärre.
spelar junland även nästa säsong? Jag har svårt att se det. Det kan göra tänket om en back värvning lite annorlunda . Betydligt billigare att värva en back även för framtiden kontra en som bara ska täcka upp för skadan på fantenberg. Men personligen hoppas jag pajen/Jacobsson är kalla och låter befintliga backar få spela mer de finns skapligt med sparkapital i flera lirare. Möjligtvis nån billig defensiv back på lån.