Anonymous6 Hudon hade väl ett rätt bra avtal, $400k per år även i spel i AHL?!
Silly Season 2022/2023 - Diskussionstråd
Tror ärligt talat inte de tar in något i det korta perspektivet. Måste skicka lite dö-kött först och sedan se var behoven finns i form av var skador etc uppstår. Ge det lite mer tid och se vad som inte funkar.
I ett senare skede kan man också se vart åt det barkar om man ska rusta för slutspel eller bottenkamp. Under tiden får vi njuta av bif och hivs tillkortakommanden…
Jag tycker inte heller vi ska värva riktigt än. Nu är Little på plats och kedjor ska anpassas efter det, ge det en chans först.
Trotsallt börjar Strandberg-kedjan få kemi. Törnas kedja har också kemi, får vi då igång Ljunghs-kedja så kan det börja bli bra!
- Redigerad
Klokt! Däremot så tycker jag att man ska ha örat mot rälsen, dyker det upp något på marknaden som skulle passa handen i handsken så ska man vara med och höra sig för, exempelvis om Strömwall skulle vilja flytta hem till Sverige. Givetvis beroende på vad som behövs där och då.
Metallica Matteau och Maxwell först - har fortfarande hopp för Hännikäinen!
- Redigerad
Fantenberg borta minst 2-3 veckor, hävelid räkans inte vara tillbaka denna vecka heller, behövs back värvning??
Har sagt det från Start att om Vi får minst en jobbig skada på backsidan är vi riktigt tunna och nu har vi vår viktigaste back och hävan borta
I min mening är back värvning ytterst viktigt
Schwartzen Men vafaaaaan
Schwartzen Fantenberg borta minst 2-3 veckor, hävelid räkans inte vara tillbaka denna vecka heller, behövs back värvning??
Det behövde vi innan serien ens drog igång. Vem såg den inte komma? Smart att släppa Lindroth utan att ersätta honom.
Kolle42 ja jag håller med dig. Väldigt dåligt
Tror att det var Max som ville bort eftersom han insåg sin roll i laget och var i hierarkin han befann sig.
Plocka hem Lyckåsen kanske? Känns som en bra lösning om man vill ha något mer än en äldre sarg ut-back.
Undrar hur tankarna går hos Gabriel Carlsson som blev uppsatt på waivers. Om ingen plockar honom sår väl planen att han ska få fortsätta lira i AHL. Hur ser hans lön ut i AHL, någon som vet?
Var det inte en del spekulationer under våren att det var inte helt glasklart hur Gabriel ville fortsätta sin karriär, kanske är han inte så sugen på att bli nedskickad nu och hur ser konkurrenssituationen ut i Washington?
Ser ut som att han har $400k i AHL?
Jag tror inte Max hade varit så intresserad vara 7-8 back och hoppa in som ordinarie vid eventuellt skador. Tycker han fått chansen tillräckligt men svårt ta steget till att bli en habil back och har för mycket brister. Tror det kommer visa sig i FBK ochså framöver.
Vi får klara oss på 6 backar tills vidare helt enkelt och förhoppningsvis kan Hävelid vara tillbaka före Fantenberg i vart fall.
Att hitta någon som kan fylla Fantenbergs skridskor går inte att hitta nu, men Myrenberg känns ändå som något man kan fundera över i det här läget. Tror ändå att det finns en uppsida även om det såklart kommer kunna bli en del misstag här och där, men vad har vi att välja på?
Jävligt trist med Fanten men om det bara handlar om ett par veckor är det ingen panik imo. Fattar inte varför det ska va 7 backar i rostern varje match. I NHL spelar toppbackarna 25-30 minuter och i betydligt fler matcher än i SHL. Förstår inte varför SHL-backarna skulle ha så mycket sämre fysik att de inte skulle kunna klara det? Lira Nyberg, Jeppe, Hultström och Schira 25 minuter per match och låt Sjöström och nån junis avlasta det som behövs.
Men kan såklart va bra att hålla koll på vad som finns om det skulle bli längre konvalescens eller om ytterligare någon skulle ryka. Dock ingen panik just nu tycker jag.
alfie NHL spelar toppbackarna 25-30 minuter
Visst har NHL ett extra power break per period? Sånt spelar in.