Kjeppkinesen Pengarna kommer från olika finansiärer/sponsorer som sedan har vissa krav på resultat och hur truppen byggs, exempelvis att det ska vara en stark kärna med svenska landslagsspelare, osv.
Silly Season 2022/2023 - Diskussionstråd
X-(:)-X-y Pengarna kommer från olika finansiärer/sponsorer som sedan har vissa krav på resultat
Det här är ju helt underbart dumt. Sammanfattar rätt bra hur näringslivet inte har en aning om hur idrott fungerar. Finns ingen idrottsklubb i världen som kan garantera framgång bara för att det finns pengar.
Bra skrivet! Ja, jag hoppas du har rätt.
Men man vill ju ändå veta av ren nyfikenhet vilka summor vi snackar om.
Anonymous5 Det där är vansinnigt smaskiga backpar.
Kjeppkinesen Japp. Jag vet vem den sista spelaren är.
Vill du ge nån liten ledtråd, är det helt klart? Eller bör man ta detta med en nypa salt?
Du bör nog ta det med det största saltkaret i norra Europa.
Lilja verkar vara högt upp på önskelistan
- Redigerad
Var tidigt ute med att lyfta det namnet som förslag. Tror han skulle passa bra i lagbygget.
Lilja spelade med strandberg i dif när det begav sig i en stark kedja med bemström
Har tidigare uttryckt skepsism kring Lilja men varje gång jag reflekterar över lagbygget så känns han gjuten på något sätt. En rivig LW som har axlat större roller i DIF, NHL och inte minst KHL.
Dessutom en spelare som har anknytning till laget och är i rätt ålder. Får hålla tummarna där.
Knappt några platser kvar i Schweiz. Känns som att detta ökar sannolikheten att landa honom.
Ja, varför inte. Hade det inte funkat med följande top-tre kedjor?
Heineken - Ljungh - Rattie
Lilja - Strandberg - Russell
Little - Ehn - Törna
Lilja - Ljungh - Rattie
Little - Strandberg - Russell
Gallo - Ehn - Törna
Hänna högre upp vid skador eller om han producerar något.
Vore spännande iaf. Lär laboreras mer när Little saknas inledningsvis.
Kjeppkinesen FAN… Man blev ju lite taggad… Speciellt när man såg dig gilla kommentaren rörande Strömwall. Då började man tänka lite extra haha! Men då är jag med!
- Redigerad
Sorry. Men jag mår som bäst när jag ljuger som mest.
Fan. Lilja är en bra hockeyspelare och skulle passa som handen i handsken. Men jag har en personlig beef med honom sedan en utekväll för några år sedan. Det är möjligt att jag får svälja stoltheten och välkomna honom tillbaka trots allt. Fram till dess att kråkan sitter på pappret så vidhåller jag att han är ett svin.
Lilja går till Rögle om det blir Svärighjee
Kjeppkinesen Men jag har en personlig beef
Det här kan man gissa sig till tror jag! Du berömde crosscheckingen och Lilja tog det för ett hån i stället för hyllning?
Jag tror vi har några pluspoäng hos Lilja efter, vad jag minns det som, bra stöttning och proffsig hantering i rättsprocessen.
Ja ja Lilja är ingen dålig hockeyspelare men hoppas på ett mer spännande namn (Bond) men skulle väl inte gråta blod om det nu skulle bli Lilja.
Om @Kjeppkinesen har en beef med Lilja måste det vara en hyvens kille. Bra spelare med bra personlighet helt enkelt. Saknas bara att han kan vara C/LW så lär Pajen öppna lädret ordentligt…
Tumstocken Jo, vill Rögle satsa på han så lär det ju vara hans förstahandsval. Har du hört från källor att så även är fallet eller?
Madhawk sa något i den stilen i ett poddavsnitt.