Kommer inte gräma mig om Lindroth blommar ut någon annanstans. Han fick många chanser hos oss. Stark skridskoåkare men saknar spelsinne. En ass är för dåligt av en topp 6 back.

Han skulle säkert ha en bättre säsong hos oss jämfört med förra men vi har 6 backar som är bättre och ytterliggare ungdomar som bankar på dörren.

Lindroth var bäst i världen i en match hemma mot Rögle förrförra säsongen. Den gångna säsongen hoppades jag på massor men det slog bakut totalt. Efter att ha summerat förra säsongen tycker jag att Max landar på bottom-two sämsta backar (förutsättningar inräknat). En riktig besvikelse. Är helt fine med att han vill dra och skulle heller inte bli förvånad om han blommar ut totalt i typ Oskarshamn. Men med de backarna vi har i vår uppställning blir det fanimej inte mycket speltid.

Edit. Kommer på mig själv att skriva typ exakt samma som Frankie fast med andra ord. Onödigt inlägg. Skitsamma

Myrenberg till Mora, Lindroth till utförsäljning, Tror ni att Pajen dammar av Eddie som bredd i uppställningen…

Om Lindroth försvinner är det 7 backar i rostern. Känns väldigt bräckligt, särskilt med Junlands gamla kropp i åtanke.

Det går att rasera en backsida på nolltid om man vill. Jättebra att Cronholm gick till ett allsvenskt lag. Hyfsat bra att låna ut Myhrenberg till Mora. Mindre bra att släppa ifrån sig Max Linderoth 25år och fortfarande utvecklingsbar med allt vad det innebär. Han har fått sina chanser säger vissa härinne. Håller absolut inte med. Bra leftskytt som han är fick han spela i pp max 5 ggr förra säsongen. Där finns potential. Däremot spelade han säkert Boxplay i 100 minuter och gjorde det mycket bra. Där har han gått framåt oerhört mycket. Det sämsta avslutar jag med. Man vill tydligen spela en kanske otränad 35-åring från Canada som tog fel beslut i vartannat byte förra säsongen. Nr 6 GS har haft sina bästa år tidigare i karriären. Det är ynkligt agerat om det ska gå till så här. Man har nog tänkt spela in Hävelid ordentligt och det köper jag verkligen men vi har också JJ 36år och skadebenägen. Kvaliten på Nyberg kan väl också diskuteras. Hyfsad bakåt men definitivt ingen stjärna framåt. Någon surrade om Eddie men har är ju en katastrof som helhet men trevlig kille utåt. Behåll Max och avsluta med Schira är mitt råd till våra sportchefer. Tänk om och gör rätt.

Håller helt med dig! Lindroth ska ha en plats i den här truppen och även om Hävelid är en talang och ska ges chansen är jag osäker om han håller en hel säsong, det kan vi inte förlita oss på. Har också svårt att se Junland spela 52 matcher.

Släpper vi Lindroth så är det inte mycket offensiva skills kvar. Jag ser Pettersson, Nyberg, Schira, Fantenberg som mer defensiva än offensiva spelare. Vi behöver Lindroth som komplement till Hultström, Junland och Hävelid.

Number_10 Nu tror jag inte LHC vill släppa Max utan det är han som vill lämna pga att han förmodligen får dåligt med is tid, Bättre att låta Östman och tränarstaben få styra up Schira en säsong till för vi har inte allt för många backar som kan sätta lite skräck i motståndarna med lite ordentliga tacklingar

Pucken Nu tror jag inte LHC vill släppa Max utan det är han som vill lämna pga att han förmodligen får dåligt med is tid

Får hoppas det, då kommer vi rimligen inte behålla någon lön. Han förlängde efter sin starkaste period här, med konkurrens från DIF, så han har nog ändå en hyfsad lön. Blir man av med den är det nog inga problem att hitta en likvärdig ersättare om det behöver breddas (vilket det kommer om vi bara har 7 backar)

Vi kan nog glömma att Schira ska lämna.

Pajen sa ju i Corren att man vill ha kvar honom för att man är i behov av hans fysiska spel

Kan inte värdera hans 7-10 tacklingar förra säsongen. Däremot att han såg till genom dåliga pass och bli fast i egen zon var och vatannat byte, Greg är en back som man precis som hundar som man inte lära sig sitta. Åldern 25 resp 35 spelar också roll.

• [raderad]

Typskt Linköping att göra sig av med sin bästa back för två säsonger sedan. Detta för att behålla en spelare som kan spela “fysiskt” när det behövs, men hänger inte med i tempot och klarar heller inte av att slå en slå en passning på två meter.

Jag tycker det är tragiskt.

Det är nog förhastat att tolka det som att LHC står och väljer mellan att släppa Schira eller Lindroth och kommer fram till att släppa Lindroth. Det har säkert för det första mycket mer att göra med spelarens egen syn på sin situation (Schira är nog mer nöjd som sjundeback där han är i karriären) och också intresset från andra lag att överta kontraktet.

Med det sagt är det nog ingen hemlighet att jag, om jag fått bestämma, hade bett Schiras agent se sig om efter en ny klubb i typ oktober förra året.

[raderad] Bästa back är att ta i. Vi kommer ha en helt annan backsida nästa säsong och Hävelid knackar också på dörren om istid. Max har en sämre säsong i ryggen men har absolut något spännande i sig.

Helt rätt att låna ut Myrenberg, hade nog inte blivit mycket istid för honom.

Kluven till Max v Schira. Gärna behållit båda två och gått in med dessa 8, skador kommer.

Vill man att Rattie ska trivas här vore det kanske dumt att aktivt försöka skeppa hans landsmän Maxwell och Schira.

Lindroth vill ha istid och är i den åldern att han måste få chansen att utvecklas. Om han gärna hittar en ny arbetsgivare pga bristande speltid i en liten roll så är det väl inte så mycket att orda om då?

Inte en chans att han ska gå före Hävelid och att Junland kommer gå sönder efter en spelad match som många hävdar vet vi ju ingenting om.

Tycker ärligt att Max var vår allra sämsta back förra säsongen i egen zon så mig gör det inget att han letar sig vidare. Behöver man bredda i höst finns väl andra alternativ än en 25-årig med ett hårt skott som enda spetsegenskap för tillfället

Metallica Tycker ärligt att Max var vår allra sämsta back förra säsongen

Det går helt klart att argumentera för det:

Dessutom flest utvisningsminuter, med ganska god marginal:

Jag är nyfiken på vad man tänkt angående andraspaden nu när uppenbarligen inte Myrenberg får den.

Nån som läst nåt om detta? Hävelid borde ju fortfarande vara tredjemålis, eller hur?