- Redigerad
Silly Season 2022/2023 - Diskussionstråd
Magkänsla när Dahlgren kommer tillbaka försvinner montén
Schwartzen vet men han ju en ganska alvarlog inflammation skriver hockeynews. Hjärtmuskelsinflammation
Magkänsla ja sånt brukar ta ganska lång tid så vi lär se montén några månader framöver
Hade inte Gereon fått någon annan typ av tjänst oxå? Kanske går att gå fulltid till den tjänsten sen när han mår bättre?
Ska dock tilläggas att hjärtmuskelinflammation inte är att leka med och man avråder ifrån fysisk aktivitet i ex antal månader…Montén blir kvar.
En polare fick hjärtmuskelinflammation i December förra året och är inte av med skiten än. Så lösningen med Montén kan bli långvarig (om han själv vill).
Peta ner Östman till ass tillsammans med Montén, skicka tillbaka Jakobs till IKO och locka hem Dan så har vi återskapat tränartrojkan från när vi senast var någorlunda framgångsrika Nu är ju Emvall borta så de kanske är sugna på att “pick it up where they left off” så att säga..
https://hockeysverige.se/2022/10/13/tomas-montens-plan-siktar-mot-shl
En färsk artikel med Montén.
Han säger kortfattat att han är sugen på att rent långsiktigt bli huvudtränare och gärna i SHL.
Montén som huvudtränare och Östman som assisterande vore kanske inte helt fel?
Altavista Vill inte chansa med Weigelts lungor så Russel får chansen i förstalinan,
Metallica Montén som huvudtränare och Östman som assisterande vore kanske inte helt fel?
Det skulle smaka chokladkaka!
Vi har så mycket kapacitet och hockeykunnande i Cluben och det är så frustrerande att det känns som att vi inte ens får ut hälften av det på isen.
Metallica det gillar jag skarpt. Monten är grymt kompetent, har kontakter mm.
+1
- Redigerad
Känns lite som om vi får en skada på Ljungh då lär vi värva men inte annars. Det är bara dras med detta och leva med de
Metallica han säger ju också följande i artikeln: “Sedan skulle jag inte klaga om jag kunde hitta något redan nu som känns spännande och som jag kan hoppa in i, men då vill jag att det ska leda till ett jobb även nästa år, säger Montén.”
Det inger ju hopp om att man faktiskt ser ett långsiktigt samarbete från båda parter.
- Redigerad
Ljungh borta i några veckor.
Nu behöver vi värva så inihelvete! Ny back, ny forward och ny center. Pajkobsson får till måndag på sig.
Ta in tre ryssar så det blir lite hype kring Cluben. Vi behöver bli hatade runt om i världen igen. Då är vi som bäst!
TÄVS!
Ni som är lite bättre insatta: Vad för typ av coach får vi in iom Montén? Grym spelarutvecklare, matchcoach, strateg eller gruppbyggare?
- Redigerad
Saknar att bli hatad för att man är bra och på kaxig uppgång. Men shit vilka krisvibbar jag fick nu när jag mindes Oleg Yashin (på tal om LHCryssar) med det konstiga bladet. Minns att klacken och publiken skanderande ”nu blir det mååål” när man satte in Archibald och Yashin och Rod Miller i ett byte. Men det blev det inte! Om jag kommer ihåg rätt levererades ramsan nästan lite ironiskt till och med. Inga goda tider att se tillbaka på!
Värva in fetspets som ger oss ny förstaline så tror jag vi löser upp knutar. Gärna en ryss
Kjeppkinesen Ta in tre ryssar så det blir lite hype kring Cluben. Vi behöver bli hatade runt om i världen igen. Då är vi som bäst!
Putin himself är väl inte helt oäven på grillor? Det hade skapat rubriker det!