Men något måste göras! Alla vi fans är ju eniga om Matteau tar bara plats och gör ingen nytta just nu. Känner man Cluben rätt så är dom så jäkla envisa och att man är ändå nöjda med han och han gör som han ska. För citera Pajens snack om Lundströms fall då dom var jättenöjda med honom.

P22 Men nu får vi ändå göra skillnad på sak och sak. Att Pajen öppet skulle säga att de inte är nöjda med Lundström hade nog väckt mer varningsklockor. Det funkar inte så, och om han någon gång skulle kunna trada bort honom så måste han ändå hålla någon form av nivå.

Vad gäller Matteau, så visst, de ser nog samma sak. Men du och jag har ingen aning om vad som försegår bakom kulisserna. Pajkobsson har kanske pratat med 10 klubbar om att ta över hans avtal, men det har inte gått i lås (av ganska naturliga orsaker). Eller så ser de att det finns något mer i honom och vill ge honom en chans. Ibland kan man de se att det finns mer att plocka ut ur en spelare. Oavsett, att bara dumpa Matteau nu, när han dessutom har lön för denna och nästa säsong hade varit förbannat kortsiktigt. I förlängningen handlar det också om vilket intryck man vill ge omgivningen, om man blir den där klubben som har 0 tålamod och bara slänger iväg spelare efter en knapp månad så kan det bli svårare att signa nya spelare som faktiskt är bra.

Anonymous5

Anonymous5 Det vattnas ju lite i munnen med en sådan kedja , det gör det ju. Den hade suttit så sjuuukt fint.

Lukkinen Härligt. Säkert bra för alla parter. Hoppas han kan fortsätta prestera som tidigare matcher!

Lukkinen Verkar rimligt. Att han har varit tillräckligt bra samtidigt som vi behöver en back med tanke på skadorna är inga skuggor. Det mest intressanta i sammanhanget är väl vilken typ av lösning det resulterar i.

Ett förlängt lån, kontrakt säsongen ut eller en klassisk Pajen 3 år rakt av.

Vinhandlarn Om Ekberg ska bli kvar så ska det ju helst va månadsvis, i allra värsta fall säsongen ut OM han är billig som fan och det inte går att lösa på annat sätt.

Okej kanske går på att Ekberg kan stanna ytterligare nån vecka till beroende på hur ser ut med backarna. De flesta spelare har ju sån förmåga att spela bra i sitt nya lag några matcher sedan blir det bara pannkaka.

alfie tog bort mitt inlägg. pinsamt nog blandande jag ihop honom med en annan som blev dumpad av dif förra säsongen.

Anser helhjärtat att ekberg ska få vara kvar, han har gjort en solid insats hittils!

Vinhandlarn

Tobias Ekberg blev dumpad av DIF förra säsongen, så det är med största sannolikhet han du tänker på.

Enligt en artikel på expressen nämner Tjomme att de inte jobbar med en hälsäsongslösning med Ekberg. Lär bli ett gäng matcher till, men inte fler. Även om jag gillat det jag sett av Ekberg.

Jocke Skillnaden mellan Tjomme och Pajen, när man ville bli av med Palve vägrar jag tro att man lyckades göra det snyggt, känns som det var klart med Brynäs innan man märkte av missnöje med honom. Väldigt nyfiken på att se ekonomiska lösningen där, undra vad vi betalade av lönen.

Tycker det känns lite konstigt att i Sportbladets artikel om NHL-spelare som inte fick kontrakt som nu blickar mot Europa så nämna massvis av lag, HV71, Brynäs, Växjö, Rögle, Luleå, Skellefteå… Men inget om Linköping, är vi verkligen inte ens lite och vakar över vissa spelares situationer? För värt att notera, är att flera av lagen över nämns som “Här borde *Insert Lag* vara intresserade”.

HNez och det där säger trots allt väldigt lite om sanningen. Jag inbillar mig att Aftonbladet här sämre koll än de flesta.

exile82 Verkligen, Ros låter relativt inkompetent varje vecka i Hockeystudions podcast. Väldigt spännande hur uppfattningen skiljer sig mellan Sanny & Svensson och Hockeystudions panel, den förstnämnde mer nyanserad och kompetent.