Nu är det helt klart för mig att Little ska ha förlängt, visst, han var i sin karriärs största måltorka, men senaste matcherna har han visat exakt vad han går för. Broc med flow, är en av ligans bästa målskyttar.

1+1 år (kaaanske rakt tvåårskontrakt, men helst inte) samt rätt roll och peng så är en förlängning en nobrainer. Det har jag sagt hela tiden och det står jag fast vid.

LaumannBingo känns ju som win-win läge för båda parter. Undrar hur det funkar med ”sign-off bonusen”. Tänker om man kan låta den ”stå inne” om Broc förlänger och att han tar ut den när karriären är slutligt över i framtiden. I så fall skulle han inte behöva lämna Sverige de där 183 dagarna under 2022.

Skellefteå saknade Pudas och vi fick tillbaka Junland. Boom.

Någon som tror att man klarar sig utan backar som kan lösa press och slå ett bra förstapass?

Max EN av Cronholm, Schira, Eddie och Lindroth bör spela i LHC nästa säsong. Just nu är tre av dem på kontrakt och folk argumenterar för att vi ska skriva nytt med den fjärde.

Franckie Burns jag lägger min röst på Lindroth. Cronholm måste skeppas som prio 1 tycker jag. Eddie får snällt leta annat lag. Ersätter helst Schira också, men kan vi inte bryta mer än ett kontrakt får han väl vara en kropp som är kvar och tacklas då. Men ett absolut måste är fler spelskickliga backar, med och utan puck.

Skrev tidigare om Broc Little, att han kommer bli kvar i Cluben, då jag hörde det av en person som jobbar inom föreningen, det bekräftas nu genom Sportbladet.

“Broc Little vill skriva nytt kontrakt med Linköping”
      – Det är här jag vill stanna, staden Linköping är mitt hem och klubben Linköping är där jag vill spela ishockey, säger han.
      Länk: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/Qy0rBx/broc-little-vill-skriva-nytt-kontrakt-med-linkoping-diskuterar

Lejon-Fantasten

Kommer bli kvar är väl lite prematurt konstatera:

”Jag har pågående diskussioner med klubben, men det kommer inte att bli något klart förrän efter säsongen”

Det faktum båda parter diskuterat har väl varit officiellt sedan länge.

Lejon-Fantasten Jag är spontant jäkligt nöjd med de rykten som sipprar ut och de uttalanden som görs. Men samtidigt är jag lite oroad för att Pajen skriver ett “för bra” kontrakt med Broc.

exile82 Man får verkligen hoppas att Pajen utnyttjar förhandlingsläget där Little har underpresterat, är till åldern med snabbskrinnande målkulors mått mätt, uttalat vill bo kvar och avslöja karriären här osv. Sen ska man inte slänga in skambud för det, men man borde sätta ett startpris, ett önskvärt pris och ett maxpris inom alla kategorier vad gäller längd, summa osv och inte avvika från det en tum i och med risken att lägga för mycket pengar på nostalgi.

Alldeles för lite sillyrykten från Cluben nu. Man vill ju ha lite hetta men Pajen håller som alltid tätt. Efter säsongen lär man ju inte ens få en vision om vart man vill med lagbygget utan något vagt som ”vi kollar brett på många alternativ med målet att sätta bästa möjliga lag på plan i september” typ.

• Redigerad

Little i en 3e-kedja med tid i PP. Kontrakt 1+1 halverad lön från 275/mån till 130/mån…. Inget att tveka på!

Törna - Ehn - Little, en perfekt 3e-kedja

• [raderad]

jg frågan är vart man ska få in Gallo/Maxwell etc. Båda sitter på kontrakt kommande säsong. Jag hade gärna sett att man lyfte fram Hävelid/Bystedt kommande säsong också.