Metallica Ja det hade varit en fantastiskt underhållande kedja att kolla på! Shit! Dock så finns det ett frågetecken kring Hrivik, och det är att han var skadad när han kom till Leksand i sluttampen av grundserien som var. Så man undrar lite hur det ser ut med den skadan på Hrivik, annars hade det varit en väldigt spännande och intressant spelare! men det är väl för mycket och önska..
Silly Season 2022/2023 - Diskussionstråd
- Redigerad
Någon som vet var Brendan Leipsic spelar kommande säsong?
Anonymous2 brynäs alltså
Det där är ju gammalt. Mer än två år sedan!
Skulle inte tro att sponsorerna blir så glada om vi tar in någon som tidigare blivit sparkad på sådana grunder. Enligt EP har han dessutom kontrakt även nästa år.
Missa inte detta briljanta skämt!
Hahah missade detta! Tack
Nått som fattas , när det är så tyst här ju…
Idag är sista dagen för NHL att plocka kontrakterade spelare va?
- Redigerad
Jag fick för mig att det var typ 23:59 den 15 juni? Men blir osäker nu!
EDIT: Ah, detta är saxat från Hockeynews:
”Utströmningen från SHL kan fortsätta ett tag till.
SHL-klubbarna håller andan fram till och med den 15 juni då det finns en deadline för övergångar till NHL.”
- Redigerad
Ok, tack! Så vi får vänta ut morgondagen också och på torsdag morgon kan vi andas ut (om ingen lämnat oss tills dess).
För en lite obevandrad människa här: är det någon som har koll på exakt vad olika tidningar och journalister menar när de skriver om att spelarmarknaden kan öppna upp sig efter den 15 juni och vad man menar?
Jag har läst någonstans att man pratar om ”free agency chaos” och handlar det i grunden om att NHL/AHL kontrakt går ut och spelare som inte har kontrakt kan lämna för andra lag då?
RoB30 Jag håller med, det är ovanligt tyst kring rykten om den kommande och viktiga forwardsvärvningen.
Lejon-Fantasten Jag tror (och hoppas) att de spelare man har kontakt med nu är inte spelare som bestämmer sig redan nu. Kanske är de av sådan dignitet att de är på gränsen till NHL och i alla fall vill höra om det finns intresse därifrån innan de signar upp…jag är helt fine med det.
Att vi inte får rykten kring det tolkar jag som att det sköts på ett bra sätt!
gissar att man menar att efter 15:e juni vet alla vilka kontrakterade spelare som blir kvar och vilka som lämnar för NHL. Då har lagen koll på vad som behöver tas in, vilka luckor i laguppställningen som ska fyllas eftersom man vet vilka spelare man har kvar.
NHLs free agency period startar 13:e juli. Då kommer det finnas ytterliggare spelare på marknaden.
Stort tack för klargörandet Barry!
Lejon-Fantasten jaaa verkligen
Tråkigt att vi tappar Lindroth tycker jag, killen har en enormt stor uppsida som säkerligen blommar ut i nästa lag. Tack för den här tiden Max!
- Redigerad
Så, Lindroth ut och Myrenberg utlånad. Kvar har vi således:
- Fantenberg
- Hultström
- Jeppe P
- Junland
- Hävelid
- Nyberg
- Schira
Ser i ärlighetens namn oförskämt bra ut men vi är något namn kort. Nu MÅSTE väl någon back in? Eddie till rätt peng skulle kanske inte vara helt fel som 7e/8e breddback?