Om denna finne är Östmans elake brunkarlirare så är jag övertygad om att det kommer en poängspets in utöver detta…

jg exakt, östman må älska backar men nog fan inser pajkobsson att vi behöver little + spets till för att mena allvar. 1 i hudonklass så kan nog little hitta en nivå mellan sitt lägsta och bästa och därmed bidra till laget på en överjävlig nivå igen.

Alltid intressant att se hur olika man tolkar uttalanden. angående Pajens uttalande i Corren idag “Vi håller oss kalla nu. Jag tycker vi har ett bra balanserat lag. Det finns möjlighet att fylla på om det blir läge”.

Jag tolkar:

Vi håller oss kalla nu. = Det är ingen brådska, vi är nästan klara

Jag tycker vi har ett bra balanserat lag = Floskel/påtala att vi hittills gjort bra värvningar

Det finns möjlighet att fylla på om det blir läge = Vi letar fortfarande, vi är inte klara. När rätt spelare dyker upp slår vi till

Men som sagt det går att tolka på tusen sätt….

I detta fallet så är jag girig jag vill ha in en till poänggörande anfallare förutom Little som det har sagts ifrån LHC håll (Pajen) tidigare sedan om han kommer in nu eller om två månader är väl nästan skit samma men skall vi slåss om topp 6 då är det nog tvunget att det kommer in en till. Skulle Little inte komma så står vi ju på samma fläck som tidigare säsonger angående poänggörande anfallare. Hua det vill jag ej vara med om en säsong till! Det där nedkvalet skall vi hålla oss bort ifrån med råge.

Limb Tja alla, har spökläst i många år här men nu har jag ngt att komma med. Strandbergs skada senaste säsongen var inte ljumskarna utan skada i handen.

Välkommen och hoppas du fortsätter skriva här inne!

Initialt en handskada, det stämmer. Men när han sedan skulle tillbaka och hoppa in vid det negativa kvalet så började ljumskarna spöka igen. April 2022.

https://www.hockeynews.se/articles/23823/

Kan samtidigt förstå att det lätt blir en överbelastning när man inte har spelat på flera månader och ska börja sluka istid i skarpt läge. Förhoppningsvis är detta inte ett bekymmer med en lång försommarträning.

• Limb svarade på detta.
      • Limb gillar detta

QPR Skulle Little inte komma så står vi ju på samma fläck som tidigare säsonger angående poänggörande anfallare.

Att man varken plockar in Little eller en spetsforward finns nog inte på kartan. Inte en chans att man gör om samma misstag igen när man sitter på två sportchefer och har pengar för att satsa.

Angående Pajens uttalande i Corren så tror jag inte man ska läsa in för mycket där. Var väl exakt samma typ av diskussionen för någon vecka sedan. Många började ifrågasätta om Fanta skulle hit och Pajen sa något i stil med “får vi inte hit det vi vill ha, så tänker vi inte jaga” och att man då nöjer sig med befintlig trupp.

Ändå sitter vi nu på Fantenberg. Han var dessutom redan muntlig överens med oss när Pajen gjorde det uttalandet.

Får vi bara in Little har man ändå förstärkt på 3 av 6 positioner i våra två toppkedjor. Men vi får väl se om det trillar in ytterligare en forward efter det.

Ett par är för mig 2 och Little har inget kontrakt.

Lukkinen Spekulationer utan belägg, sånt har jag ialafall aldrig sysslat med.

Kul med lite nya lirare!

Lukkinen Det är ju åtminstone vad Corren har förmedlat flera gånger om. Little plus två andra forwards.

Vi får se helt enkelt. Blir det bara Little är jag ändå inte panikslagen. Tror finnen kan vara lite underskattad här inne. Räcker med att läsa vad som sades om Russell i förra årets sillytråd. Då hade han dessutom gjort typ 0 mål på 60 NHL-matcher.

En skicklig power forward kan gott göra 15-20 baljor och även mer nytta än så.

Ser att som att Hännikäinen främst spelade i 3e-linan för Jokerit och pendlade mellan 4e-1a i Mannheim. Sätt honom i den nya 2a-linan med Strandberg och Rattie så ska nog den offensiva uppsidan hos Hännikäinen komma fram ännu mer än förra säsongen 🙏

Merci Vad hade han för roll i AHL 19/20? Två olika lag visserligen.

10 mål 12 ass på 35 matcher där är väl inte heller kattskit.

Från Finland om Markus

Luktar e smakar inget,en nitlott dessvärre .Ni behöver en finländsk ‘skyttekung’.

…o absolut ingen man ska bygga laget runt.Gör högst 20 poäng o jag har gärna fel