Metallica Tyckte det kändes livsfarligt(åt fel håll givetvis) varje gång han var på isen igår. Att låta honom spela i stället för Lawner tycker jag är mycket konstigt beslut.

5 dagar senare

Skön placering av Kovács straffmål… eller hanteras den på något speciellt sätt mtp att det är en straff? Nu ser det ut som att den är placerad central vid blålinjen.

• Redigerad

Hank är Hofbauers istid verkligen korrekt? Tyckte jag såg mer av honom än 7s trots att jag såg rätt lite av matchen. Men jag kanske såg hans enda byte när han undvek att gå hårt på mål när Ljungh hade pucken.

Hank intressanr skottkarta. Man ser tydligt att Timrå nyttjar sina backar för avslut betydligt mer än vad vi gör

ananas jag tyckte jag såg honom på isen med Ljungh och Kovac i en kort sekvens strax efter ett avslutat pk där Ehn precis hade varit inne (dvs att han fick ta Ehns plats 1 byte för att vila Ehn), men jag kan ju ha sett fel.

Heleuuuka Kan ju ha att göra med att vi väljer att krympa ihop boxen oerhört mycket jämfört med andra lag eftersom vi haft problem med många avslut mot i slottet.

Kan ju också vara felaktig data. Inte lika uppseendeväckande misstag på målen den här gången dock, utom på Shores som ligger rejält fel.

alfie ja shores mål borde väl vara betydligt närmre tekningspunkten än den reggade positionen? Kanske typ mitt emellan reggad punkt och punkten? 🤷‍♂️

Hade Östman haft cojones att ge Broc så lite speltid?

Inte ofta man ser Broc så lite istid 9.30, blir bara mindre och mindre. Han har ju inte varit sig själv på hela året. Håller med honom om det är svårt att uträtta på isen ju mindre istid man får samt spela defensiv kedja i 4 kedjan, det nämnde Little i Corren då intervjuades! Tror faktiskt det är hans sista tid här hos oss när kontraktet går ut.

P22 samtidigt började han inte blekna för att han fick mindre istid, tvärtom så uträttade han ganska lite med mycket istid.
          I övrigt håller jag med, han har varit föreningens stora kroppspulsåder i så många år, dra inte ut på det här i längre än vad man behöver. Åldern börjar ta ut sin rätt

exile82 känns trist såklart men i mina ögon är det självklart att inte förlänga med honom. Så länge vi klarar oss kvar vill säga, blir det allsvenskan skulle svaret snarare vara precis tvärtom - självklart att förlänga, om han skulle vara intresserad såklart.

5 dagar senare

Hank Tänkte skriva igår att Elie-Shore-Bouma var bästa kedjan. Bouma har lyft sig nåt enormt och tycker det var en av Shores bättre matcher. Mer aktiv i spelet och fler positiva aktioner.

Gemensam nämnare - Remi Elie. När han är i form som nu är han ett jävla monster som plöjer runt, gruffar, tacklas, sätter skräck i motståndarna och gör sina kedjekamrater bättre. Hade det här varit hans standardnivå hade jag inte bangat att förlänga till samma kostnad, men tyvärr är han ju inte alltid så här bra.

Man börjar ju undra varför Öhrqvist kallades hem för att sitt på bänken…

Slöseri, bättre att han fått vara kvar i Almtuna då

Tyckte Törnqvist var mycket bättre med pucken igår än vad han brukar, stabil och lyckades skapa en del oreda. Men tydligen tyckte statistiken något annat…

alfie Är Elie som Ehn var för någon säsong sen när varje kedja han klev in i blev bra?

LaumannBingo Typ, fast tycker Elie har ännu större impact när han spelar så här. Tänk om Russell skulle hitta gammal storform också. Tänk då en kedja med Elie-Russell-Ehn. Vilken jävla mördarkedja. Mardröm för motståndarbackar.

Tycker Elie varit stabil och jämn nu någon månad nu. Fortsätter han det stilen så förläng absolut till rätt peng. 1+1 låter fint, inte 3 år eller något annat!