- Redigerad
alfie Hur skulle man ställa upp resten då?
Ehn Russell Elie
Bouma Shore Rattie
Genborg Ljungh Kovacs
Little Törna Hoffa
Johnsson/Lawner
Men då står vi där med Shore och Rattie ihop igen
alfie Hur skulle man ställa upp resten då?
Ehn Russell Elie
Bouma Shore Rattie
Genborg Ljungh Kovacs
Little Törna Hoffa
Johnsson/Lawner
Men då står vi där med Shore och Rattie ihop igen
Metallica Mycket kan man lasta Östman för men att han spelade Heljanko mycket är inte en av grejerna tycker jag. Det var en jätteinvestering av Cluben, tycker det är ganska naturligt att man gör allt för att få igång honom. Tror Myren hade fått stå lika mycket som nu om Östman varit kvar också. Men det kommer vi ju inte få veta
alfie Tror Myren hade fått stå lika mycket som nu om Östman varit kvar också. Men det kommer vi ju inte få veta
Det blir ju väldigt spekulativt. Hade Heljanko agerat likadant i HV-matchen även om Östman stod kvar i båset och spelarna hade ett annat mindset? Isåfall hade han nog fått ta samma beslut. Annars vettitusan.
Men frågan var ju egentligen vem som har fått ett lyft under Antes sejour och då måste man nämna Myrenberg enligt mig. Tycker han fick en ganska omild behandling tidigare på säsongen. Två riktigt bra insatser, svag i tredje då fick han sitta i båset en månad efter det. Imponerad att han bet ihop och blev bättre av det.
Mmm, det var många spelare som av nån anledning hade en tuff kväll, eller bara en beige kväll. Det var en viktig match mot ett lag som vi kommer att tampas med. Blött och svagt
Hyffsat ”hopp” av Lifs xG i deras andra pp där. Nu minns jag inte den utvisningen (men den var säkert i vanlig ordning tveksam ). Oaktat det så är ju deras graf betydligt mer ”stadig” med relativt konstant lutning genom hela matchen, vi ”flatlinear” ganska rejält stora delar. Ganska tydligt att de ”drev” matchen (vilket iofs är ganska förståeligt iom att de jagade i underläge betydligt mer av matchen).
Cluben89 Den var tveksam om än inte lika tveksam som den första. I utvisningen missade dock domarna en rätt klockren hög klubba på en av våra som LIF:arna grät om. Jag kan ju tycka att man kan ha den goda smaken att hålla käften när man vet att man fått två bjudutvisningar och situationen med den höga klubban aldrig hänt om vi spelat fem mot fem som vi borde gjort.
Fin mittenperiod
Borde vi inte haft något högre xGf?
Tänker på att vi hade 3-4 puckar i virket som var mycket nära men de kanske räknas bort då de teknsikst sett ej är på mål?
Mosvaka Borde vi inte haft något högre xGf?
Tänker på att vi hade 3-4 puckar i virket som var mycket nära men de kanske räknas bort då de teknsikst sett ej är på mål?
Enligt andra modeller landade vi in på högre xGF, och vann xG-matchen i lika styrka.
Skott i målramen värderas lika högt som om om det gått på eller utanför mål.
Grattis Holm
Haha, otroligt att vi har ett högre xG i period två!